Jump to content

exogena ketoner BHB

Peter B

Recommended Posts

Fast här är samma produkt med lite annat pris. Som jag har förstått det är det Prototype Nutrition som är bakom ketoCaNa. Jag tror det kommer komma flera såna här produkter snart. Jag följer lite både Dominic D´agostino som har utvecklat exogena ketoner för militärt/medicinskt bruk, och Tim Ferris som är duktig på sport-nutrition/tillskott, och vad jag förstår på dem så är flera såna produkter på väg.

http://prototypenutrition.com/ketocana.html

• Like 1

Intressant!

Ja, det är ju oftast mycket billigare att skicka efter från USA. Tyvärr brukar frakten kosta en del men om man beställer större mängd så brukar det löna sig.

För många år sedan skickade jag efter en del spännande varor från bl.a. I Herb(USA). Nu finns det ju mer LCHF-vänliga varor här i Sverige.

Om någon vill testa KetoCaNa eller vågar prova Biochemistens källar-experiment så låt höra hur det verkar... ;)

• Like 2

Tror inte vi skall prova någons källar-experiment när det gäller beta-hydroxybutyrat (BHB). Det är ganska enkelt att göra men finns ett dilemma. Butyrat (smörsyra) är för all del billigt och att sätta på en hydorxygrupp på kolatom nr 2 (den som kallas beta) låter sig göras. Men det kan mycket väl bli en del hydroxy som kommer på kolatom nr 3. Denna kallas för gamma. Om vi sätter ihop det blir det gamm-hydroxy-butyrat, mer känt som GHB, även kallat våldtäcktsdrogen i media. BHB och GHB är mycket svåra att separera så antar det är därför BHB är så dyrt. Och att ens hantera det kräver en himla massa myndighetspapper.

• Like 3

Kan man inte lika gärna ta MCT-olja eller kokosfett före träningen?

Kalcium och natrium har du enligt werlabs protokoll på plats  ;)

<>

Förutom för träning fattar jag det som ett sätt, om man äter liberal LCHF, att se till att man hamnar i "konstgjord" ketos...i teorin iallafall ska det då kunna underlätta att genomföra en längre fasta...om man äter de exogena ketonerna de 3-4 första dagarna innan den egna ketonproduktionen kommit igång ordentligt... återigen i teorin ;-) så skulle man då kunna må ganska bra under de annars ganska jobbiga första fastedagarna....skulle vara kul att testa iallafall. :)

• Like 1