Jump to content

Överviktsoperation som förmån?!

iAnna

Recommended Posts

Jag satt och slösurfade lite på vad företaget som jag just blev anställd på, har för förmåner för anställda. Jag hajade till när jag kom till "Överviktsoperationer":

"Överviktsoperationer genom bruttolöneavdrag

För den som lider av övervikt och fetma påverkas hälsan negativt på många sätt. Diabetes, högt blodtryck, nedslitna knä- och höftleder samt cancer är några exempel på följdsjukdomar till fetma. Genom Företaget har du möjligheten att bekosta en överviktsoperation genom bruttolöneavdrag, vilket ger dig en ca 30-57 % lägre kostnad än vid privat köp."

Vad tycker ni?

Läskigt tycker jag. :wacko:

Men jösses! Du kanske ska lobbya för att en kostrådgivare kan få komma och prata eller kost- och träningssatsning med lågkolhydratsupplägg.

• Like 4

Men jösses! Du kanske ska lobbya för att en kostrådgivare kan få komma och prata eller kost- och träningssatsning med lågkolhydratsupplägg.

Det finns även förmånserbjudande för "Kost- och motionsrådgivning". I den långa listan på rådgivare nämns bl a "5:2 klubben", "GI Viktkoll" och "Viktväktarna" - men ingen som skyltar med LCHF/Paleo.

• Like 4

Det finns även förmånserbjudande för "Kost- och motionsrådgivning". I den långa listan på rådgivare nämns bl a "5:2 klubben", "GI Viktkoll" och "Viktväktarna" - men ingen som skyltar med LCHF/Paleo.

Dåligt men inte oväntat!  :ph34r:

• Like 3

Om företaget menar gastric bypass är det helläskigt! Det blir tyvärr allt mer "politiskt inkorrekt" att vara skeptisk till det. Många företag förmånserbjuder vaccinering mot säsongsinfluensor - naivt och dumdristigt. Företagshälsovård är business...

• Like 6

Ja, jag har sett det där också. Överviktsoperation, fertilitetsbehandling och ögonoperationer. Läxhjälp, städhjälp, busskort (till samma pris som att köpa årskort själv, men uppdelat på 12 månader), och donationer till hjälporganisationer, m.m. Om jag kan få goda råd i st f att operera magen - ja, kanske via friskvårdsbidraget; det lyckades jag inte kolla. Ja, det är vidrigt att det finns med.

• Like 1