Popular Post may Posted January 9, 2016 Popular Post Share Posted January 9, 2016 Idag är det tre år sedan jag, nu 52 år, på allvar började med lågkolhydratkost. Jag läste då en artikel om periodisk fasta av SvD-journalisten Henrik Ennart, och började samma dag. Redan tidigare kände jag till LCHF, hade gjort ett misslyckat försök att börja med kosten men också lyckats börja begränsa bl a gluten. Sommaren 2013 läste jag Ann Fernholms ”Ett sötare blod” som verkligen skrämde sk*t*n ur mig och sen var det verkligen lätt att ta steget att lägga om kosten helt. Det blev en ganska liberal LCHF,mellan 50-75 gr kollisar per dag. Då började det också hända grejor med vikten. Med fastan försvann magkatarren och allergierna. Även led- och muskelvärk är nu mycket bättre och en besvärande oro hela tiden är som borta. Jag mår bra, äter gott, har verktyg att påverka min hälsa och för mig är detta en livsstil. SvD-artikeln http://www.svd.se/halvfasta-kan-forlanga-livet-sa-fungerar-metoden_7809248 18 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts