asd123

Ska på LAN, hur ska jag ersätta diverse onyttigheter?

Recommended Posts

Hej! Som topic lyder ska jag på lan hela helgen (d.v.s spela datorspel hela helgen med mina vänner) och ja som de flesta fet vid dessa lan-tillfällen är det mycket läsk, snabbmat, skräpmat chips etc! Så har ni några tips på hur jag ska ersätta snacks, snabbmat, etc? Maxi, Willys, Max, McDonalds etc ligger närma!
Tips på enkel ''snabbmat'' man kan köpa i affärer samt snacks? :)

Läsk är inget problem dricker oftast Ramlösa - Citrus så det är lätt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Musslor på burk med majonnäs  till fick jag tips om i en annan tråd...det var inte så dumt + 1 kilo tomater

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan få alla sorters burgare som low carb på Max. Lite slafsigt att äta med salladsblad istf bröd bara. Kräver ett gäng servietter. Babybelostar och oliver hålker man sej mätt på ett tag

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oliver och Tärnad Fetaost  :)

Macadaminötter

Salami

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta med kokta ägg och majonnäs.

Men du behöver inte så mycket snacks om du äter 2-3 ordentliga mål mat.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fläsksvålar bör finnas på Willys. Välj lightläsk istället för sockerläsk, om du inte nöjer dig med mineralvatten  :) Ta majonnäs på tub och smeta på t ex ölkorv, tomater eller gurka. Mjukost på tub kan också fungera. Mandel finns på Willys. Det går att äta low-carb på snabbmatställena. Finns det någon pizzeria i närheten kan du beställa pizza och kassera brödet och bara äta fyllningen eller välja en kebabsallad. En del pizzerior gör LCHF-pizzor utan botten. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nötter! Cashew, macadamia, mandel tex

Grillad kyckling. tomat och färdigskuren sallad kan man köpa i butiken och ha som snabbmat

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte göra ischoklad blev gott sist, ingen som har tips på något ''godis'' man kan göra själv som är LCHF-vänligt? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag ska ta med mig lunch till tågresa brukar det bli en påse wildchips, en rulle getost och en burk med blandade grönsaker som rå broccoli, paprika, oliver. Supergod kombination.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte göra ischoklad blev gott sist, ingen som har tips på något ''godis'' man kan göra själv som är LCHF-vänligt? :)

Ketobollar!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fläsksvålar bör finnas på Willys. Välj lightläsk istället för sockerläsk, om du inte nöjer dig med mineralvatten  :) Ta majonnäs på tub och smeta på t ex ölkorv, tomater eller gurka. Mjukost på tub kan också fungera. Mandel finns på Willys. Det går att äta low-carb på snabbmatställena. Finns det någon pizzeria i närheten kan du beställa pizza och kassera brödet och bara äta fyllningen eller välja en kebabsallad. En del pizzerior gör LCHF-pizzor utan botten.

Majonäs på ölkorv!

Låter ju supergott, varför har jag inte kommit på det? Måste testa

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur är det med nuggets på donken är det något som verkligen inte går? 

Wildchips vad är detta? :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nuggets är väl panerade i mjöl äter aldrig där så jag vet inte vad dom innehåller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wildchips är torkat kött som finns att köpa i små påsar. Jääättegott

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ooh så dessa Wildchips är okej att äta? :) Finns dom i vanliga Maxi/Willys-butiker? Isåfall ska jag allt testa! :) 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi brukar ta med oss pizzabitar när vi åker utomlands. Vi äter dem på flyget och på bussen till hotellet, om det finns några kvar.

Jag slår in pizzabitarna en och en i aluminiumfolie så att man bara kan greppa en när man känner för det.

Och de är nästan godast rumstempererade...

Jag gör pizza med sesamfröbotten. Den är supergod och lättlagad. Och väldigt mättande.

Pizza med sesamfröbotten:

http://lchfblogg.sandramedin.se/#post176

Och ischoklad är ju så gott. Vi gjorde ischoklad med mintsmak i julas. Jättegott!

Man kan ju även göra chokladbräck, men det blir lite kladdigt att äta. Smält mörk choklad (85 % kakaohalt), häll den på en bakplåtspappersklädd bricka och strö rostade nötter, t.ex. hasselnötter, pistaschnötter och valnötter, och kokoschips över. Låt stelna i kylskåp. Skär i bitar och lägg i en burk och ta med! Eller blanda nötterna med chokladen och lägg smeten i små muffinsformar.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ooh så dessa Wildchips är okej att äta? :) Finns dom i vanliga Maxi/Willys-butiker? Isåfall ska jag allt testa! :)

Ja de finns på Hemköp tillexempel. De kostar ca 40 kronor men ger ungefär 20 gram protein i en portion och innehåller bara torkat vilt kött. Toppenprodukt att ha med och passar bra som snacks eller lunch.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill verkligen instämma med "syster",  kryddade oliver med tärnad fetaost är fantastiskt gott snacks. De ger en en riktigt "snackig" känsla om man äter med en tandpinne! Ett par såna burkar bör du stoppa på dig! Mums!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur är det med nuggets på donken är det något som verkligen inte går? 

Wildchips vad är detta? :)

Nuggets är vetemjöl och dålig olja mest och inget bra val om man vill äta hälsosamt och lågkolhydratkost..

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad finns det för alternativ på t.ex donken att äta? :)

Du kan be att få burgare utan bröd i salladslåda. På Max kan du få salladsblad i stället för bröd. Både kyckling och ost är panerade
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På Max finns en stor, tjock hamburgare, med tre sorters ost på. Kommer inte ihåg vad de kallar den. Den är riktigt god! Be att få som low carb, så får du den i salladsblad. Vill du ha ett helt mål? Tja, nämnda burgare kan då kompletteras med en ramlösa och antingen en grönsallad eller en bönsallad. Vet inte vad bönsalladen innehåller för oljor eller vilka kryddor etc, men det går ju att få veta om man frågar. Den är i alla fall god, i mitt tycke, mättar bättre än grönsalladen och är åtminstone garanterat bättre än pommes!

Om jag måste äta på Mc Donalds, väljer jag en neutral QP cheese, utan bröd. Alltså en rejäl burgare med ostskiva på, inget annat. Tråkig mat, inte prisvärt, men inte heller några direkta dåligheter. Det finns också cesarsallad, den fungerar också, skippa bara påsen med krutonger. Jag gillar den inte värst, men sambon har beställt den någon gång och tyckte att den var ok. Kommer du på tid när frukost serveras, finns ju också äggrätter att beställa, har hört att någon av dem är helt ok.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg