Jump to content

Recommended Posts

Tack för länken, kul att läsa! Har följt Abel James länge, men kände inte till det här. Skulle gärna vilja se programmen. Tänka sig att se någon käka bacon och dricka fettkaffe i amerikansk tv för att sedan gå ner i vikt OCH förbättra sina värden! :)

• Like 5

Tack för länken, kul att läsa! Har följt Abel James länge, men kände inte till det här. Skulle gärna vilja se programmen. Tänka sig att se någon käka bacon och dricka fettkaffe i amerikansk tv för att sedan gå ner i vikt OCH förbättra sina värden! :)

Tydligen så har programmet stort genomslag i USA eftersom det är ABC som sänder det.

• Like 2

• 1 month later...

Just nu sänds tv-serien My Diet is better than yours i amerikansk tv. Programmet är lite som Biggest Loser men olika dieter tävlar mot varandra. Abel James aka Fat Burning Man är med. Han förordar en sorts fet paleo kan man väl säga med stort fokus på att allt ska vara hemlagat från grunden men han är också tränings-coach. Här skriver han på sin blogg efter att två avsnitt har sänts. Han och den han coachar verkar leda tävlingen "so far".

http://fatburningman.com/how-kurt-lost-21-pounds-in-2-weeks-the-wild-diet-sold-out-on-amazon/

Jag tror hans kost (wild diet) innehåller mycket grönsaker också, eller har jag fel?

Precis! Det var en av sakerna han tog upp i intervjun som inte kommer fram i serien. Och att allt ska vara "grass fed" och ekologiskt.

Jag såg en intervju han gjorde med Terry Wahls och de båda var rörande överens om att grönsaker var jätteviktigt och man ska äta mycket. 

• Like 2

• 1 month later...