Jump to content

LCHF och relationer

Cornelia.JM

Recommended Posts

Är 22 år och har ätit lchf i 3 år. Har varit en glad och lycklig singel under denna tid, men i höstas träffade jag en person som jag blev tillsammans med. Han tyckte jag var konstig som inte satt på lördagar och åt godis. Han såg det dock som inspirerande att jag åt nyttigt och tränade, men istället för att jag inspirerade honom fall jag in i hans kolhydratsträsk. Pommes till lövbiffen och pizza efter krogen. Tappade även träningen helt då det inte fanns tid och med det tappade jag även bort mig själv. Förhållandet höll inte av andra anledningar, men det fick mig att börja tänka. Har nu hittat tillbaka till den kost jag mår bra av och kommit igång med träningen igen, men blir lite rädd att det är så lätt att tappa allt om man träffar någon som inte har samma livsstil... Finns det någon annan här som upplevt samma sak? Har ni försökt påverka den ni träffar till en hälsosammare livsstil eller har ni lyckats hitta någon som har samma livsstil som er själva? 

• Like 1

Träffa en LCHF:are nästa gång istället ;-) ...annars fokusera på dig själv att du bibehåller din sunda livsstil då blir det på lite sikt kanske du som påverkar partnern istället...alla förhållanden som ska vara en längre tid bygger nog på kompromisser och anpassningar....men sen behöver man inte göra allting lika heller.

• Like 7

Jag tror man ska vara som man alltid ska vara. Sig själv! 

För mig är det viktigt att må bra och det krävs ett par olika saker mitt liv för att jag ska fungera. LCHF är en av dom. 

Jag faller ofta tillbaka till det osunda träsket som jag egentligen inte tål, eftersom jag går upp i vikt, sämre tankeförmåga och trött. 

Men nu har jag bestämt mig för att vara mig själv och det innefattar att jag är allergisk mot kolhydrater och socker. 

Personer i min omgivning tycker synd om mig för att jag inte kan äta vad jag vill. Jag tycker synd om dom för att dom kan äta vad dom vill. 

Så min rekommendation till dig är att vara dig själv. Om personer i din omgivning inte klarar av det, kommer dom droppa av vartefter eller inspireras av dig. ;) 

Lycka till! :D 

• Like 6

• 2 weeks later...

Jag måste nog träffa någon som är inne på samma spår som mig vad det gäller kost. Eller iallafall vara förstående och nyfiken. Kanske behöver hon inte vara så extrem som jag gillar att vara men som sagt... hon måste vara förstående.

Frågan är bara: vart hittar man dem? Jag har ledsnat på nätdejting och appar. Tröttnat på hela spelet liksom. Kan ingen bara servera henne på ett silverfat? ;)

• Like 2

Var man hittar någon lämplig partner, redan LCHF-anpassad? Jaa du...knappast på silverfat. :-)

På kolhydrater ifokus diskuterades frågan mycket för ett antal år sedan, och tanken att starta sniglar ifokus (pga läsfel :-) ) var uppe, men det genomfördes aldrig.

Jag var medlem I en facebook-grupp som hette typ LCHF-singlar...men så  hittade jag min icke-LCHF-man, så jag gick ur...med lite sorg I hjärtat, för den var trevlig. Inte direct någon dejtingsida.

Och så finns ju LCHF-kryssningen, och LCHF-campingen.

Jag måste nog träffa någon som är inne på samma spår som mig vad det gäller kost. Eller iallafall vara förstående och nyfiken. Kanske behöver hon inte vara så extrem som jag gillar att vara men som sagt... hon måste vara förstående.

Frågan är bara: vart hittar man dem? Jag har ledsnat på nätdejting och appar. Tröttnat på hela spelet liksom. Kan ingen bara servera henne på ett silverfat? ;)

Jag vet inte hur nätdejting fungerar men visst skriver man väl lite om sig själv och presenterar sig? Berätta lite om vad du gillar för kost. Det måste finnas massor av tjejer med samma intresse där ute.

• Like 2