HELB Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 På LEVA kungslador strax söder om Visby, serverar vi mat gjord på ekologiska och närproducerade råvaror så långt det går.Här kan du också äta LCHF kost det är bara att plocka ur buffén, vi har också ett varmt alternativ till kött som är LCHF.Och så gör vi olika efter dagsform "fika", det kan vara fet youghurt med rostade nötter, hallon & grädde el likn. Dessutom en riktigt fet god BRUNCH på söndagar! www.levakungslador.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0stuxen Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 I alla fall, Etage på Östertorg serverar en Fittnestalrik som är väldigt LCHF,Enda missen är humusen på tallriken i övrigt håller man sig mätt länge.Aldeles under har vi mcdonalds där man kan beställa hamburgare utan bröd.Några hundra meter runt hörnet ligger Max där finns LC burgaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Vore bra att ha nån restaurang att gå till på medeltidsveckan i augusti (inne i Visby). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HELB Posted January 23, 2013 Author Share Posted January 23, 2013 Leo LEVA kungslador driver krogen "Klosterlängan" i Visby innerstad på Medeltidsveckan så där kommer finnas LCHF mat. Rätt enkelt eftersom det är typ medeltidsmat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prillan Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Leo LEVA kungslador driver krogen "Klosterlängan" i Visby innerstad på Medeltidsveckan så där kommer finnas LCHF mat. Rätt enkelt eftersom det är typ medeltidsmat Var kommer den vara belägen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingwet Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Och nu under Almedalsveckan? Någon som har tips om frukost-, lunch- eller middagsmingel som kan funka som LCHF? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Och den som har vägarna söderut på ön kan handla ekologiska grönsaker hos oss, Nymans Grönsaker på Näs, sydvästra delen av ön. Ägg har vi också. Gotland är så mycket mer än Visby. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Tack för tips, ska till Gotland vecka 31!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Längtar till medeltidsveckan. Förra året levde jag på en riktig måltid den veckan, resen var typ 3kg jordnötter. Gick ner 4kg . Fick fina magrutor hah. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna-Lena Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Förra året, när jag var på Gotland, stannade vi på till på LEVA kungslador, och jag åt absolut bra LCHF där ifrån buffén. I år har jag två positiva äta ute-LCHF upplevelser i Visby, det ena var Rosengården. Inte så billigt, men bra tillmötesgående service. Det andra var, lite otippat, Strykjärnet, creperia (!). Jag beställde fyllningen, som bestod av lammfärsbiff, bacon, ägg, goda grönsaker och en god Creme Fraicheröra, jag bad om extra röra. Det blev en perfekt LCHF-måltid. De lyfte knappt på ögonbrynet, när jag beställde, tänkte att de skulle tro att jag var alldeles tokig, som gick in på en creperia, utan att äta mjöl. De har bovetemjölspannkakor också. Det går bort i min värld, men det finns kanske de som vill ha det. Däremot är inte Gotlandsbåten speciellt rolig ur matsynpunkt, trots utlovad mat ifrån Ulrika Davidsson. Förra året åt jag hennes kyckling, rätt bedrövlig, säkert inte hennes fel. Generellt är det dyrt och dessutom inte speciellt gott, inte heller om man är kolhlydratsgnagare. I år åt jag gourmetburgare utan bröd och klyftpotatis, med dubbla majonäsportioner, rätt ok, men inte speciellt prisvärt, på hemvägen en räkmacka, generöst tilltaget med räkor, jag hade aldrig orkat äta brödet, om det nu skulle varit så att jag åt bröd. Även den här var väldigt dyr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2GooD Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Förra året, när jag var på Gotland, stannade vi på till på LEVA kungslador, och jag åt absolut bra LCHF där ifrån buffén. I år har jag två positiva äta ute-LCHF upplevelser i Visby, det ena var Rosengården. Inte så billigt, men bra tillmötesgående service. Det andra var, lite otippat, Strykjärnet, creperia (!). Jag beställde fyllningen, som bestod av lammfärsbiff, bacon, ägg, goda grönsaker och en god Creme Fraicheröra, jag bad om extra röra. Det blev en perfekt LCHF-måltid. De lyfte knappt på ögonbrynet, när jag beställde, tänkte att de skulle tro att jag var alldeles tokig, som gick in på en creperia, utan att äta mjöl. De har bovetemjölspannkakor också. Det går bort i min värld, men det finns kanske de som vill ha det. Däremot är inte Gotlandsbåten speciellt rolig ur matsynpunkt, trots utlovad mat ifrån Ulrika Davidsson. Förra året åt jag hennes kyckling, rätt bedrövlig, säkert inte hennes fel. Generellt är det dyrt och dessutom inte speciellt gott, inte heller om man är kolhlydratsgnagare. I år åt jag gourmetburgare utan bröd och klyftpotatis, med dubbla majonäsportioner, rätt ok, men inte speciellt prisvärt, på hemvägen en räkmacka, generöst tilltaget med räkor, jag hade aldrig orkat äta brödet, om det nu skulle varit så att jag åt bröd. Även den här var väldigt dyr. Inspirerad av Anna-Lena ovan så gick jag till Strykjärnet Crêperi i Visby idag. Först blev jag totalt ignorerad i väntan på att få plats... men de kanske var underbemannade så här i säsongens slut. Men när jag satt mig och ville beställa enbart fyllningen utan galette (alltså brödet) så gick servitrisen först iväg och undersökte, sedan kom hon tillbaka och förklarade lite snäsigt att detta var ett crêperi så då är det galette eller crêpe som gäller! Jag ångrar lite att jag inte bara reste mig och gick, men jag hade inte lust att leta rätt på ett nytt matställe så jag beställde med bröd. När jag fått min mat så skrapade jag rent brödet så gott jag kunde och åt det som var ovanpå. Sedan gick jag och betalade (185 kr!) och gick därifrån. Det var gott, men inte värt det priset. Särskilt inte med den behandlingen. Hoppas de fattade vinken när de plockade undan min tallrik. Stor besvikelse för min del och jag avråder från besök där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Eftersom det är innehållet och inte brödet som kostar något hade du säkert inte fått nån rabatt men du kunde fått bättre bemötande 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2GooD Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Eftersom det är innehållet och inte brödet som kostar något hade du säkert inte fått nån rabatt men du kunde fått bättre bemötande Jag förväntar mig absolut inte någon rabatt! Men arbetet kostar kanske mer än ingredienserna, och de hade sluppit lite arbete om jag fått min vilja fram. De verkade inte vara någon särskilt avancerad kokkonst jag betalade för, så till det priset så förväntade jag mig bättre service! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Jag vill dela med mig av en positiv upplevelse! Idag åt jag lunch på Internatizionale på Östercentrum i Visby och de hade en fantastisk buffe. Jag är fortfarande mätt! Det var alla möjliga saker, naturligtvis en hel del kolhydrater men rikligt av annat och minst sex sorters olivolja! Utbudet var så rikligt att det inte finns en chans att beskriva allt, men allt fanns. Och trots att jag snikade åt mig några friterade bitar och åt efterrätt steg inte blodsockret över 7,0. Och då åt jag alltså så mycket att jag fortfarande är mätt sex timmar senare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravudd Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 Internatizionale finns inte kvar. Där ligger nu en indisk restaurang som har buffé på lunch för 95 kr. Prisvärt men inte speciellt. Går att äta utan ris med 3 rätter och salladsbord. Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravudd Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 Ikväll provade jag Trädgård'n på Hästgatan 17 Visby. Fotbollskväll med meny förslag. Inga problem att ersätta potatis med Grillad Brockolli och god sidesallad till köttbiten. Missade att fråga om extra olivolja till salladen. 199kr med stor stark. Fy mig!!! Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts