iAnna Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Vad är nu detta?! Vegetariskt matprogram http://www.svt.se/vegoratt Borde inte opartiska SVT ha en tv-serie om LCHF/Paleo också? Kanske kommer nästa säsong ... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Barnen som lekte med frön som mat, var väl programmerade att nämna B12 och näringsinnehåll, skall bli trevligt att se när de nackar hönsen som sprang ikring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdalholm Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Vetenskapens värld har faktiskt visat en bra dokumentär kring lchf. tror den är bättre än en serie med veganer 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Det finns ju ett stort intresse för vegetarisk mat och det är väl inte fel tycker jag. Så länge det inte presenteras ihop med flummiga moralkakor om hur mycket bättre det är för miljön att äta vegetariskt. Det tappar jag aptiten av. Jag äter gärna grönsaker (helst ekologiska/krav) som en del av måltiden. Jag äter gärna gräsbetesproducerat eller ekologist/KRAV om det finns eller i övrigt det bästa som finns i utbudet. För mig som inte klarar quorn eller mår bra av soja så är inte vegetarisk kost ett optimalt alternativ men man kan äta vegetarisk LCHF om man vill. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts