GargamelSE Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Vad föredrar DU?! Stekfläsk -vs- Bacon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GargamelSE Posted January 24, 2016 Author Share Posted January 24, 2016 För att klargöra.. Bacon är sveriges supertunna gris-skivor. Stekfläsk är oftast runt 0.5 CM tjocka goda skivor av bacon. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Föredrar faktiskt färskt fläsk! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GargamelSE Posted January 24, 2016 Author Share Posted January 24, 2016 Föredrar faktiskt färskt fläsk! I din tanke... Färsk Fläsk.. Är den mer som tjocka stekfläsk-skivor.. typ 0,5 Cm tjocka.. eller är de närmare dessa papperstunna "bacon"-skivor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Det är antingen hela stycken som man skivar själv eller skivor på 5 mm ! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 https://www.icaekangen24.se/pc-322-288-sidflsk-frsk-skiv.aspx 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik B Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 För att klargöra.. Bacon är sveriges supertunna gris-skivor. Stekfläsk är oftast runt 0.5 CM tjocka goda skivor av bacon. Det som säljs som stekfläsk är rimmat sidfläsk, bacon är rimmat och rökt. Båda går att få i alla former. Jag tycker båda har sina... sidor 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Kika på ICA efter deras extra fint Bacon! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Varmrökt sidfläsk från nån lokal charkuterist är alltid godast, tycker jag 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Båda är goda. Det viktiga för mig är att det är ekologisk/KRAV. Har bara hittat ekologisk bacon. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Bacon är oftast inte rökt utan smaksatt med rökarom. Jag föredrar fläsk, mindre kemikalier. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nake Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Föredrar bacon, har svårt för stekfläskets tjocklek. Blir lätt "för mycket" i munnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette67 Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Åh, det beror nog lite på vad jag ska ha det till! Stekt fläsk med bondsås och hemgjorda baconchips är lika gott fast på olika sätt Men måste jag välja så är det nog ett riktigt bra bacon, typ det som Zepp la upp ovan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Bacon är oftast inte rökt utan smaksatt med rökarom. Jag föredrar fläsk, mindre kemikalier. Hur avgör man, står det då just rökarom på paketet? Jag har sett paket av rökt oxkött där det står "rök" sist i innehållsförteckningen - är det rökarom då eller rökt på riktigt? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Om rök står i innehållsförteckningen, är det tillsatt. Men vad jag sett, brukar det då oftast stå som just rökarom. Om det står alspånsrökt, vedrökt eller liknande, är produkten faktiskt rökt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts