Jump to content

Jönköping?

Smålandsbo

Recommended Posts

Jag känner inte till nåt ställe här som erbjuder LCHF-mat. Nån annan som vet?

om man vet vad man vill ha, så försöker ofta restauranger/matställen göra vad de kan för att kunderna blir nöjda. Fråga efter fisk/ kött med bara grönsaker till och extra fett till (majonäs, aioli, vinägrett (olja,vinäger o kryddor). be om att få extra ägg eller kött i en sallad. Lycka till! Det är sällan man eller aldrig man hittar särskild LCHF-mat inte ens är i Stockholm ;)

Jo, det vet jag att man kan göra, men då känner jag mig som en jobbig och besvärlig kund.

En annan grej är ju detta med fikat. Man förlorar ju en rätt viktig social grej där. Det är inte så kul att sitta där med en kopp svart kaffe när de andra äter napoleonbakelse... man kunde väl åtminstone kunna köpa nån god ostbit eller nåt.

Jo, det vet jag att man kan göra, men då känner jag mig som en jobbig och besvärlig kund.

En annan grej är ju detta med fikat. Man förlorar ju en rätt viktig social grej där. Det är inte så kul att sitta där med en kopp svart kaffe när de andra äter napoleonbakelse... man kunde väl åtminstone kunna köpa nån god ostbit eller nåt.

Du ska inte känna dig som en besvärlig kund. Tvärt om, kunden har alltid rätt! Om man ber snällt brukar man nästan alltid få det man ber om.

Den sociala biten får man lära sig att hantera. Det känns jobbigt och pinsamt i början, men sen har de andra vant sig vid att du nöjer dig med en slät kopp kaffe.

• 3 years later...
On 2016-01-26 at 12:35, Smålandsbo sade:

Jag känner inte till nåt ställe här som erbjuder LCHF-mat. Nån annan som vet?

Jag bor i Jönköping. På både Basilika och Rosegarden, restauranger i centrala stan, kan man plocka till sig vad man vill från bufféborden som är stora där. Är man särskilt känslig för något så måste man ändå fråga. 

• Like 1