Jump to content

Förändringar åratal före Alzheimers

-Lenny-

Recommended Posts

Återigen inflammation som visar sig vara orsaken... något man i hög grad kan påverka med kosten, även om man verkar ha sämre genetiska förutsättningar! Och jag är rätt säker på att man ser fler inflammatoriska tecken hos de personerna, redan tidigare och utan PET-kamera (allergier, överkänslighet för viss mat, svagt immunförsvar, depression, etc etc). Problemet är väl att folk inte tar tidiga signaler på allvar, och ofta inte heller tror att de kan göra nåt annat än ta nån symptomlindrande medicin med biverkningar när det väl händer. Det upplevs som normalt att bli sjuk och vara beroende av medicin, och så fortsätter de i princip med de vanor som är den egentliga orsaken...

Har man några symptom som skulle kunna vara tecken på inflammatoriskt bus i kroppen, varför inte prova att minska snabba kolhydrater och utesluta vete, och se till att man får i sig tillräckligt mycket omega-3 och annat bra fett, t ex? Kostar liksom inget, bara lite eftertanke och engagemang - kul och lärorikt kan det t o m vara!

Artikeln nämner försämrat minne som ett tidigt tecken. Jag själv har fått mycket bättre minne sedan jag la om kosten till LCHF. Numera klarar jag t o m att gå på ICA utan att titta på minneslapp varje minut :) 

• Like 6

Ja jo precis, känns lite som att "oj, vad bra att mainstream-forskningen påvisar det som redan verkat vara tydligt". :)

Samtidigt som det är lätt att bli lite bedrövad då de flesta av oss märkt hur svårt det kan vara att påverka människor (extra tråkigt, när det gäller de människor som står oss nära). Bl.a. då de inte haft eller har intresse av att lära sig från olika områden - som kan sammanstråla så att viss information/kunskap/resultat/orsaker/osv ter sig väldigt tydlig. :(

• Like 2