nabe

Banta?

Recommended Posts

Testa att dra utesluta mejerier (förutom smör)! Eventuellt köra Fakir ett tag!

Japp, alla mejerier är borttagna, förutom smör.
  • Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaaaa -1,1kg!! (på 1 vecka) Eh, hoppas allt inte är vätska..

Gårdagens:

Kcal: 1422

Protein: 63g, E% 18

Fett: 128g, E% 80

Kolhydrater: 8g, E% 2

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kalorirestriktion "is da shit".. inget snack om saken!

5 veckor inför en viktig operation är trots allt bara fem veckor av ditt resterande liv.

Annars så är 0,5 kilo per vecka rätt snabbt.. ofta bara förunnat kraftigt överviktiga och diabetiker som just lagt om kosten.

Men det är som de säger.. en deadline funkar utmärkt som inspiration för tuffare åtgärder.

Man tappar alltid vatten när man går ner.. grejen är väl att det saknar betydelse för själva operationen iomed att det handlar om allt som spänner ut skinnet?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kalorirestriktion "is da shit".. inget snack om saken!

5 veckor inför en viktig operation är trots allt bara fem veckor av ditt resterande liv.

Annars så är 0,5 kilo per vecka rätt snabbt.. ofta bara förunnat kraftigt överviktiga och diabetiker som just lagt om kosten.

Men det är som de säger.. en deadline funkar utmärkt som inspiration för tuffare åtgärder.

Man tappar alltid vatten när man går ner.. grejen är väl att det saknar betydelse för själva operationen iomed att det handlar om allt som spänner ut skinnet?

Så rätt!

Nästa vägning räknar jag med en mindre nedgång, mer troligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste medge att jag saknar en större mängd grönsaker till måltiden, men men. Detta är tidsbegränsat får jag tänka.

Äter så här var dag: Kött, smör/olja/bea med broccoli eller sjögräsnudlar. (mct-olja, msm, spirulina)

Gårdagens:

Kcal: 1317

Protein: 53g, E% 16

Fett: 122g, E% 82

Kolhydrater: 5g, E% 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gröna blad kan du i princip äta obegränsat utav (vatten och någon vitamin).. så du blir av med värsta grönsaksabstinensen!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha, vägning idag. Har legat på runt 1400 kcal/dag förutom en sväng av 24-timmars ofrivillig fasta i form av magsjuka, i helgen som var. Ändå har jag inte lyckats gå ner ett gram:(

Startade på 70,3kg (ca 2 veckor sedan) nu 69,1kg. Skyller på kommande "tjejveckan"  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

0,6 kg per vecka är väl perfekt?!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

0,6 kg per vecka är väl perfekt?!

Ja egentligen. Bara det att ingen viktminskning alls skedde veckan som var. Tycker den var lite kämpig med en del hunger. Men har ju valt det själv, får stå ut, se det som tillfälligt fram till operation. Hoppas på minskning till nästa vägning :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det rullar på med kosten. Ca 1200-1400Kcal/dag. Äter uteslutande, Fett, ägg, kött, broccoli. Ok då, ett avsteg i lördags, 5 skivor ost på 1minut :ph34r:

Men, sliiiter mitt hår! Andra veckan som rökfri, värre än första. Skulle ändå säga att sockerabstinens är betydligt värre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är inte säker men jag har för mig att rökandet höjer ämnesomsättningen och att det kan påverka viktökningen

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra att du kämpar emot rökningen! Funderar på om rosenrot kan vara till hjälp - sägs ju återställa känsligheten för dopamin och serotonin, vilket jag antar att man har problem med vid beroende av t ex tobak eller snabba kolhydrater.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra att du kämpar emot rökningen! Funderar på om rosenrot kan vara till hjälp - sägs ju återställa känsligheten för dopamin och serotonin, vilket jag antar att man har problem med vid beroende av t ex tobak eller snabba kolhydrater.

Ok tack, rosenrot ska kollas upp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är inte säker men jag har för mig att rökandet höjer ämnesomsättningen och att det kan påverka viktökningen

Ja, har väl hört det med. Eller menar du sänker ämnesomsättningen? Startade precis en ny tråd om ämnet..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, har väl hört det med. Eller menar du sänker ämnesomsättningen? Startade precis en ny tråd om ämnet..

Jag menar höjer när du röker sänker när du slutar eller övergår till normal.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag menar höjer när du röker sänker när du slutar eller övergår till normal.

Jo förstod sedan vad du menade ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vägning idag. Trots att jag har lite emot mig...

-0,6kg tjohoo!!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Viktminskning även denna vecka som var -1,1kg  :)

Lite summering då:

Startade på 70,3kg, nu 67,5kg. -2,8kg på mindre än 5 veckor.

Väldigt nöjd faktiskt. Att hamna under 70-sträcket känns såå bra.

Operationen är tidigarelagd med några dagar. Ger ju en viktminskning också, 1-2kg? återstår att se.

En sak som däremot inte är så roligt är att jag inte tål särskilt mycket kolhydrater alls. Vågen stod ju still i ca 9 mån. Uppskattar nu att jag nog under denna tid, låg på runt 30/dag.

Vilket verkar vara för mycket för mig.

Vad händer nu tänker jag, återgår jag till grönsakerna, kommer jag då att öka i vikt igen?

Vill ju behålla min nya vikt. Får börja om från början igen antar jag. Fortsätta väga osv för att hitta rätt nivå.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte 30 gr kolhydrater per dag behöver vara till ondo ens för dig men det vet du bäst själv. Personligen tycker jag du tar för mycket fett, men det är bara utifrån hur jag själv tänker. Just fettet ökar ju på kaloriintaget och även om man inte kan mäta kalori för kalori så kan man ej heller förvänta sig att man kan äta obegränsat med fett och ändå gå ned i vikt. Viktigaste är att man hittar det som passar en själv och att man mår bra där. Själv äter jag extremt lite varje dag nu i stort sett, men mår bra av det då jag ändå inte är hungrig. Men att överäta fett för sakens skull skulle jag inte få för mig. Tar den mängd som passar till maten bara - oavsett vad jag äter.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte 30 gr kolhydrater per dag behöver vara till ondo ens för dig men det vet du bäst själv. Personligen tycker jag du tar för mycket fett, men det är bara utifrån hur jag själv tänker. Just fettet ökar ju på kaloriintaget och även om man inte kan mäta kalori för kalori så kan man ej heller förvänta sig att man kan äta obegränsat med fett och ändå gå ned i vikt. Viktigaste är att man hittar det som passar en själv och att man mår bra där. Själv äter jag extremt lite varje dag nu i stort sett, men mår bra av det då jag ändå inte är hungrig. Men att överäta fett för sakens skull skulle jag inte få för mig. Tar den mängd som passar till maten bara - oavsett vad jag äter.

Har ätit mer fett nu de senaste veckorna än vad jag normalt brukar. Har varit ute efter rätt E% fördelning för viktminskning, och det fungerade ju bra:)

Mindre fett och mer grönsaker= ingen viktminskning, står still. Hur tråkigt som helst, men drar den slutsatsen efter dessa veckor.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Operationen gick bra  :)

Fått väldigt konstig aptit sedan OP. Kräsen som sjutton och inget duger. Kött smakar död råtta, ägg och fett blir jag illamående av.

Ja, något måste jag ju äta och det enda som går ner är ost, hallonkvarg, salta mandlar och morötter.

Detta beror väl på medicineringen antar jag så får väl ha lite tålamod med kosten nu..

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skönt att op gick bra, krya på dig! Tar du antibiotika? I så fall är det nog bra med nåt för att återställa tarmfloran, t ex probiotikatillskott, kefir och resistent stärkelse.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg