lchfgott Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Hej alla glada i Luleå! På Storgatan i Luleå finns Harrys. Där kan man visst välja en dagens lchf-lunch. Någon som har testat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paxfortuna Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Tyvärr kan jag inte rekommendera Harrys. Låg kompetens i köket och inte speciellt mycket omsorg läggs på matens kvalitet. LCHF? Ja kanske men i så fall med rätt mediokert resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sofiaslchf Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Hej alla glada i Luleå! På Storgatan i Luleå finns Harrys. Där kan man visst välja en dagens lchf-lunch. Någon som har testat? Jag har ätit LCHF-lunchen där en gång, och då var det suveränt. Entrecote med grillade grönsaker och beasås, hur gott som helst. Min favorit när det vankas lunch är dock Mat & Prats Red Hot Chicken-sallad, den finns inte på menyn, och är väl tilltagen i pris (95:-) men mycket god, mättande och fräsch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfgott Posted January 27, 2013 Author Share Posted January 27, 2013 Delade synpunkter angående Harrys. Någon som kan tipsa om annat bra lunchställe i centrala Luleå för en lchf:are som jag?(Förutom Max). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minett Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Jag äter ofta LCHF-lunchen på Harrys och tycker överlag att den är mkt BRA! Kan tycka att de är onödigt snåla med fettet - det kan snarare vara LCN(ormal)F men det brukar jag lösa m h a några bregottpaket från salladsbuffén! Kan därför absolut rekommendera denna restaurang! Senast idag åt jag en mkt god lax med underbar sås och fräscha wokgrönsaker! De få tillfällen jag inte äter på Harrys eller har matlåda brukar jag antingen plocka ihop en sallad på ICA eller gå på Max. På sistnämnda stället beställer jag en Grand deLuxe Cheese & Bacon, ber dem byta till majonnäsdressingen och göra den utan bröd, på en tallrik. (De har ju sina "low Carb-salladsblad" också, men jag tycker burgaren blir kall direkt med dem...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lua Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Olivers lunchbuffé brukar ha många goda LCHF-vänliga inslag. Men förstås minst lika många dåliga, som man ju då måste avstå ifrån. Salladsbaren (i Sushibaren) har en jättegod sallad med salami och Brie som jag brukar be att få utan krutongen och med extra av det feta istället. Det låter ju ändå som att man borde prova Harrys! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minett Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Dagens LCHF-lunch på Harrys: jägarbiff och sallad med fetaost och oliver! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 LCHF-lunch på Harrys idag, gulash med broccoligratäng. Riktigt bra men som någon sa lite snålt med fett. Rekommenderas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minett Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Jag har även ätit lunch flera gånger på nya Live (i Luleå Energi Arena, f d Pontushallen). De har en lunchbuffé bestående av 2 (eller ibland 3) rätter, en rejäl salladsbuffé och dessutom "plocka ihop din egen caesarsallad" där man kan välja mellan kyckling, räkor, bacon eller rostbiff till, pumpakärnor, solrosfrön och annat gott! I o m bufféupplägget har det aldrig varit svårt att få till en bra lchf-tallrik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Lundkvist Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Då jag jobbar på universitetet äter jag nästan dagligen på Centrumrestaurangen (Fazer Amica). De har buffé på rubbet, med ett i mina ögon mycket bra grönsaker- och salladsbord. Flertal olika rätter, bl.a. vegetariskt, man kan välja mellan enklare mat för 55 kr till lite bättre för 77 kr. Den för 77 är oftast vad vi skulle kalla riktig mat, dvs hela bitar av kött, fisk, etc. Välj de kolhydrater du vill ha, komplettera med tillbehör såsom humus, tapenade, keso, bregott. Själv väljer jag därför ofta det dyraste alternativet och byter "potatisen" mot grönsaker och feta tillbehör. http://www.amica.se/centrumrestaurangen#Meny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts