Popular Post kareng Posted February 2, 2016 Popular Post Share Posted February 2, 2016 Linda Bentzing tränade hårt och valde bort allt fett i kosten - nära kollaps. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article22184053.ab "– Jag fick ont i lederna och överallt och kunde knappt röra mig, än mindre träna. Jag hade valt bort allt fett i kosten – till och med nötter och avokado – för att komma i mitt livs form. Helt idiotiskt, säger Bengtzing, som i intervjun med Wellness även påpekar att hela hennes generation mer eller mindre har någon typ av ätstörning." "När Bengtzing så till sist begav sig till en kiropraktor på grund av de stela lederna konstaterades att hon led av mineral- och fettbrist." Tänka att så många fortfarande tror att fettfri kost är lika med hälsa! 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post HelenaB Posted February 2, 2016 Popular Post Share Posted February 2, 2016 Så blir det, när en blind leder en blind... Om man blir matad med att det är bara kalorier in och ut som räknas, är det väl klart att man plockar bort det som ger flest kcal. Man kan ju då äta nästan dubbelt så mycket protein och kolhydrater som fett. En ätstörd generation skriver de, jag skulle nog vilja på stå två ätstörda generationer men epigenetiken gör att effekterna märks tydligare i andra generationen. Stackars generation tre... Hur kan man äta kakan och ändå behålla den? Jo man plockar bort nästan allt fett och ersätter de med smakämnen, emulgeringsämnen, glukossirap, maltitol, fruktossirap och så lite socker förstås 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 Jag undrar vad det är för fettbrist en kiropraktor kan konstatera? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts