anna641 Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Hej, Hittade ingen tråd angående vegetarian.. Jag har ätit STRIKT LCHF under ca 3 år och haft ett toppenresultat. Nu har jag sen ca 6 månader gott över till vegetarisk kost, men kan ju då konstatera att mitt dagliga intag av kolhydrater ökar ganska kraftigt. Är det svårt att hålla en bra LCHF kost som vegetarian ? Hur förhåller man sig till fettmängden när det blir mer kolhydrater. Tar jätte tacksamt emot råd... Funderar på att börja äta kött och fisk igen om det inte fungerar såhär Tacksam för svar.. Anna 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Äter du ägg? I så fall är det ju inget problem med proteinet. Fettet kan du ju fixa med kokosolja olivolja och kokosgrädde 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Jag åt inget kött i början, men däremot ost, fisk och ägg. Här hittade jag recept https://veglchf.wordpress.com 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Om du är en "halvövertygad" vegetarian kan ju också äta fisk men inte däggdjur vara ett alternativ...då är det ju inga problem alls längre....precis som iAnna ovan gjorde i början. Problem blir det om man utesluter kött,ägg och mejerier (vegan) ur kosten. Då skulle jag nog låta bli LCHF. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Är rätt många ovo-lactovegetarianer som äter LCHF. Grejen är väl att det är en omställning i sig och ett nytt tänk att bli vegetarian.. och lära sig att äta nyttigt ändå. LCHF är ingen köttdiet per se.. det är en fettdiet/ketogen diet. Raringen på veglchf har sagt att det blir en hel del ost och ägg. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Veg vs LCHF – hur ska man tänka? - http://martinajohansson.se/veg-vs-lchf/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts