Hej alla mogna tjejer som närmar er femtio!   Om ni är under eller närmar er klimakteriet(menopausen) som ju kan pågå under flera år så kan jag av erfarenhet säga att det kan vara nästan hopplöst att gå ner i vikt eller ens hålla vikten under denna period. Jag har ätit LCHF under mer än 10 år totalt och gick första året lätt som en plätt ner 10kg och höll vikten i ca 7 år med ganska liberal LCHF. Men sen kom hon, klimakterietrollet på besök och vikten steg och steg...   Här kan man finna vissa likheter med Loreen när hon sjunger låten "Euforia" och "I´m going up, up, up..." Skillnaden är bara att jag inte syftade på euforisk lätthet som fick mig flyga utan på vågen som höll på att knäckas av alla kilon som fylldes på denna frodiga kropp. Under ca tre års tid gick jag upp ca 13-14 kg. med samma kost som innan. Jag blev alltmer desperat och drog ner på det ena efter det andra, nötter, yoghurt osv.   Härda ut tjejer! Det kommer en tid efter dimman. Jag känner nu att det ena efter det andra klimakterie- symtomet har släppt taget och att jag börjar få kontroll över vikten. Jag känner mig supernöjd med att jag har gått ner 10 kg. sedan i augusti-15. Ja, det var inte gratis utan mycket strikt kost och de senaste månaderna 16:8 fasta. Fastan hjälpte verkligen till!   Euforia...I´m going down, down, down.....                 
    • Gilla
    18