DRAKULLA

Att övervintra klimakteriedimman...

136 inlägg i detta ämne

7 timmar sedan, MariaF sade:

Så här långt har jag märkt att sexlusten aktiverats

Wow! Ser fram emot att testa lite starkare grejer......:rolleyes:

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan, MariaF sade:

Det blir 3e dagen idag. Så här långt har jag märkt att sexlusten aktiverats och jag sov så gott i natt! Inga konstiga reaktioner (en del kan visst få PMS-liknade besvär). :)

Ökad sexlust och så maffar du så dina bröst försvinner. Vad säger din man då?

2 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, jala sade:

Ökad sexlust och så maffar du så dina bröst försvinner. Vad säger din man då?

Han är väldigt gullig, har inte kommenterat bysten som försvann... Han märker förstås att jag är besviken. Nu hoppas jag att progesteron i kombination med det östrogen jag har kvar ändå ska bromsa bröstens bortfall. Och han har jobbat natt sen lusten infann sig så han är ovetande än så länge. ;)
Vad MAF beträffar... det är helt hopplöst! Frågan är om hormonerna stör som jag tagit upp i annan tråd? Får se hur det utvecklas.

2 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken underbar tråd!! :D Nu förstår jag lite mer varför jag går upp i vikt istället för ner :ph34r: Har befunnit mej i klimakteriet i drygt 2 1/2 år och ingen mens sen dess, det enda jag känner av är ganska liberala värmevallningar och att vikten ökar. Känner att jag fått insikt i vad jag kan pröva med tack vare er :) Kommer definitivt försöka dra ner på portionsstorlekarna och börja röra på mej mer, nåja, börja röra mej överhuvudtaget. Samt dra ner lite på fettet.

Gubben blev dessutom glad när jag berättade om testosteronkräm, värt att testa för att få igång sexlusten igen :ph34r:

Tack för att ni delar med er alla fina!

6 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On ‎2017‎-‎06‎-‎09 at 09:08, PiaB sade:

Jag beställde från USA första gången, men det tog en hiskelig tid innan jag fått det jag beställt (tror att det fastnade i svenska tullen). Tycker att det kommer fram snabbare från UK.

(Men tror ändå att det ursprungligen skickas från USA... Ser iallafall ut så om man klickar på länken där man kan spåra det man beställt.)

Priset är säkert detsamma.

Har kollat nu och det är betydligt dyrare från UK.

Procream 100 kostar 239,76 från USA och 316,23 från UK...

2 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag kommit igång med smörjning av Ona´s Progesteron 10%. 

Det har bara gått några dagar så det svårt att säga hur mycket den påverkar. 

Har sovit skapligt bra men inte alla nätter. 

I helgen träffade jag ett gäng gamla tjejkompisar i min sommarstuga och vi hade mycket klimakteriesnack....och skratt....och vin:D.

En av tjejerna berättade att hon smörjer med naturidentiskt östrogen sedan en tid och hon fick stora förbättringar av alla besvär som hon hade som förutom de som oftast nämnts även framfall och hemorrojder.

Herregud! Det finns visst ingen ände på vad vi kan få uppleva.

Hon har dock även fått tillbaka mensen som hade upphört(hon är 57 år). Det är ju mindre roligt förstås.

3 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2017-06-16 at 07:54, Jamtlandstjej sade:

Har kollat nu och det är betydligt dyrare från UK.

Procream 100 kostar 239,76 från USA och 316,23 från UK...

Räknade du med frakten då? När jag jämförde dessa fick jag inte så stor skillnad  i pris eftersom frakten från USA blev högre.

Det kanske kan skilja beroende på från vilket företag man skickar efter. Eller också räknade jag fel.

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, DRAKULLA sade:

Räknade du med frakten då? När jag jämförde dessa fick jag inte så stor skillnad  i pris eftersom frakten från USA blev högre.

Det kanske kan skilja beroende på från vilket företag man skickar efter. Eller också räknade jag fel.

Tror inte frakten skiljde så mycket...men leveranstiden från USA är lång...

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, DRAKULLA sade:

En av tjejerna berättade att hon smörjer med naturidentiskt östrogen sedan en tid och hon fick stora förbättringar av alla besvär som hon hade som förutom de som oftast nämnts även framfall och hemorrojder.
Herregud! Det finns visst ingen ände på vad vi kan få uppleva.

Jösses?! Vet inte längre om jag ens VILL vara förberedd på vad som kan komma...:blink: 
Jag läste nånstans, hormoni.se kanske, att ofta får man naturidentiskt östrogen utskrivet men läkarna vet inte att det är just naturidentiskt. Det finns visst tre märken som är det, tror att Femanest är en av dessa.

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu