Gå till innehåll

Att övervintra klimakteriedimman...

Recommended Posts

59 minuter sedan, MariaF sade:

Tycker ju jag borde vara bekant med de flesta klimakteriebesvären vid detta laget men funderar över om man får febertemperaturer av vallningar? Jag känner mig lite yr och trött emellanåt och ofta visar tempen strax över 38*C då, för att några timmar senare visa lägre. Jag är ute och springer även dessa dagar utan att känna nåt speciellt. Är det vallningar jag märker av? Jag har ju inga svettningar, troligen tack vare progesteronet, men tänker att viss östrogendominans kan jag ju ha fått nu när jag tar östrogen?

Är du kvar på den låga inledande dosen östrogen? Jag skulle testa att öka mängden lite för att testa.

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svar 404
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hej alla mogna tjejer som närmar er femtio!   Om ni är under eller närmar er klimakteriet(menopausen) som ju kan pågå under flera år så kan jag av erfarenhet säga att det kan vara nästan hopplöst at

Mitt ex ansåg att jag specifikt hade problem med punkt 5 ☹️ Det intressanta var att sen han försvann ur mitt liv har jag själv inte upplevt det som ett problem 😇

Så fick jag då äntligen ett recept på att få prova östrogenplåster. Det var inte lätt och det krävdes ett psykbryt...  Jag har återigen försökt få hjälp från några olika gynekologer (privata) men de

Posted Images

Hahaha, tror du jag får det? Öka östrogenet, alltså? För jag hade ju vissa problem att alls få testa... Fast jag ska "träffa" läkaren om ett par veckor, kan ju fråga då.

Länk till inlägg

Hur vet man om man behöver höja? För jag har ju mått mentalt mycket bättre sedan jag började... Jag tror det var @Jamtlandstjej som fått olika styrkor att experimentera med själv men hur vet man om man behöver mer eller mindre?

Länk till inlägg
47 minuter sedan, MariaF sade:

Hur vet man om man behöver höja? För jag har ju mått mentalt mycket bättre sedan jag började... Jag tror det var @Jamtlandstjej som fått olika styrkor att experimentera med själv men hur vet man om man behöver mer eller mindre?

Symtomen ska försvinna. Det du beskriver verkar ju  som tecken på östrogenbrist. Jag höjde förra sommaren när jag började få tätare migränattacker. Fick rådet av Sylvia på Hormoni. Man får prova sig fram. Lycka till !

• Gilla 1
Länk till inlägg