joli900 Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Hej. En kompis till mig är lastbilschaufför och vill börja använda lchf. Han har dåliga jobbtider och maten består ofta av frukt eller mackor som man kan äta med en hand och köra samtidigt. Har ni några tips på äta-med-en-hand mat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Ostkuber. Ölkorv. Prinskorv kan ätas kall. Stekt kyckling i små bitar. Det går att göra LCHF-mackor eller wraps. Ägg. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Köra lastbil och äta samtidigt!!!! Varför då? Måste han äta så ofta? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Zepp Posted February 7, 2016 Popular Post Share Posted February 7, 2016 Mm.. tror att det är ett feltänk där från början? För det första.. som nästan enda yrkeskategori så har just yrkeschaufförer lagstadgade raster/viloperioder där de måste stå stilla. Kör man långtradare på våra stora vägar ligger vägkrogarna på avstånd som stämmer bra med de tider där de hur som helst är tvungna att stå still. Och märk väl de har ofta särskilda rum med micro o litta annat för just yrkeschaufförer.. det de vill är de skall tanka där. Min bror är yrkeschaufför.. och när vi är ute och åker tillsammans får vi 10% rabatt på maten.. iomed att han har rabattkort på de flesta större vägkrogar.. typ Rasta! Han äter inte LCHF.. han behöver inte det, däremot jag och det är såå lätt att bara säga till om "ingen potatis/pasta", jag tar mer av salladsbordet och en klick smör på biffen! 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Y62 Posted February 7, 2016 Popular Post Share Posted February 7, 2016 Jag kör lastbil ibland och äter sällan i bilen. Om jag känner för det så äter jag gärna jordnötter men det är sällan, är ju mätt jämt. Däremot har jag med en termos. Ofta även kokta ägg som man kan stanna och äta som lunch. Tror det är bäst att tänka bort det där småätandet. Ät rejäl lunch och middag, det räcker. Kollegorna är jobbiga, dom ska stanna jämt och köpa mat, glass, godis och kaffe, man kommer ju aldrig fram i fel sällskap. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts