Montesqiue Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Hej! Jag skulle vilja veta några bra low carb snacks som man kan köpa från butiken, alltså någonting som redan är tillalagat och behöver inte att ta hem det och laga. Jag vet babybel ost är ett bra exempel, men finns det fler low carb snacks? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xls Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 GROKsi! http://www.mondana.se/default.asp?HeadPage=473&SubPage=167&Groksi! Kilopriset är inte att leka med, men det är sjukt gott och något man kan unna sig när de övriga i gänget äter potatischips. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Huså Bröd bakar Spröda frökex efter mitt recept. Under våren kommer två nya smaker att lanseras http://www.husabrod.se/lchf 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ethel Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Fläsksvål i påse. Mums. Loberg 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Nötter och oliver. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Camenbert i portionspack Kokoschips Torkat/Rökt kött (köpte Marcos Chark nöt, jättegott och bara 124kr/kg) Rått ägg (knacka hål i ändarna, kul partytrick!) Körsbärstomater Rökt småkorv t ex ölkorv Hård torr ost t ex pecorino romano eller grana padano Torrpackade soltorkade tomater Har man med liten kniv och liten sked har man ännu fler möjligheter. Och kan man tänka sig att ladda en liten plastburk med snacks hemma... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montesqiue Posted February 8, 2016 Author Share Posted February 8, 2016 Kan man köpa allt det här i vanliga mataffärer som ica? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 Sortimentet varierar mellan olika Ica, men jag tror man ofta kan hitta det mesta av det. Just det rökta köttet från Marcos har jag inte sett på Ica, men de har kanske nåt liknande om man har tur. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 Fläsksvålarna som Ethel tipsade om är helt okej tycker jag. Det är snacks. Kolla bara kolhydratinnehållet noga på påsen, ska vara 0 kolh. har jag för mig. Det finns snarlika sorter med mer kolhydrater. Finns inte i alla affärer men jag har hittat dem på Willys, ICA, Citygross. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 För den som inte är så strikt kan jag varmt rekommendera rotsakschips. Jättegott! I synnerhet rödbetorna... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketorunner Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Fläsksvålar! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 wildchips rökta musslor på burk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts