Jump to content

Trött å orkeslös

elin.wegebro

Recommended Posts

Har nu hållit mig strikt i 3 veckor. Tänkt på att hålla ner mejerifettet så gått de går, nån frukost i veckan med rysk yoghurt, nån skiva ost ibland som mellanmål när magen kurrat.

Men till poängen nu, inser att jag behöver sova lite mindre nu, men när jag är vaken är min kropp orkeslös, blir matt å trött för minsta lilla. Har inte heller fått till de med minskning av antalet mål/dygn. Behöver både frukost, lunch å middag.

Ska tilläggas att jag inte är i behov av nån stor viktnedgång, utan denna kost kör jag med för att få mer mitt sockersug som varit enormt. Å de har jag verkligen lyckats med ?

Men när kommer orken tillbaka? Nån som varit med om desamma, eller tips att ge? Mottages tacksamt

• Like 1

Har nu hållit mig strikt i 3 veckor. Tänkt på att hålla ner mejerifettet så gått de går, nån frukost i veckan med rysk yoghurt, nån skiva ost ibland som mellanmål när magen kurrat.

Men till poängen nu, inser att jag behöver sova lite mindre nu, men när jag är vaken är min kropp orkeslös, blir matt å trött för minsta lilla. Har inte heller fått till de med minskning av antalet mål/dygn. Behöver både frukost, lunch å middag.

Ska tilläggas att jag inte är i behov av nån stor viktnedgång, utan denna kost kör jag med för att få mer mitt sockersug som varit enormt. Å de har jag verkligen lyckats med

Men när kommer orken tillbaka? Nån som varit med om desamma, eller tips att ge? Mottages tacksamt

Du äter väl fett du skriver att du försöker hålla nere mejerifett det är ju det du ska äta SMÖR

• Like 4

Du måste träna din kropp att ta energin från fett istället för kolhydrater

Ju mer illa därann du är desto mer kritiskt att du verkligen får fram budskapet till kroppen

att den nu ska hitta energin på ett "nytt" ställe

Var alltså inte rädd för fettet utan dra på med det om hungern kommer för snabbt mellan måltiderna

Det första tecknet på att din kropp börjar fatta galoppen är just att hungern ger vika...

Fettkvaliten är också avgörande

Det är lättare att konvertera på smör och andra djurfetter än på tex olivolja

• Like 2

Sedan får man tänka på att socker (läs kolhydater, alla kolhydrater bryts ner till enklare sockerarter i kroppen) är ett jäkla gift. Beroende på hur man har levt innan och vilka obalanser sockret har skapat i kroppen tar det olika tid att komma till rätta med det. 3 veckor är inte särskilt lång tid.

Maria

http://matmedicin.blogspot.se/

• Like 2

Jag reagerade lite på det där du skrev om att du inte fått till antal mål per dygn...Om du précis har börjat med LCHF (det framgår bara att du ätit strikt I tre veckor, inte vad du åt innan..) tycker jag att du ska ta det lugnt med det, vänja dig, få tillbaka orken, innan du börjar experimentera med fler saker. Även om du inte gör det för viktens skull. Det kanske faller sig naturligt om några månader, att äta mer sällan.

• Like 2

Får du i dig tillräckligt med kalorier?

Jag faller in i kören som uppmanar till gradvis övergång till LCHF, inte abrupt, och tillräckligt intag av salt och jod.

Hade själv turen att få bättre ork (och sömn) redan första dagarna på LCHF, men jag gjorde gradvis övergång under en månad ungefär.

Hei!

Jeg har lest innleggene deres og lurer på om det med tap av salt kan gjelde mine problemer også.

Jeg har begynt på periodisk faste, og det gikk veldig bra til jeg begynte å kombinere det med lchf.

De første dagene var ok, men de siste to /tre dagene har jeg fått en merkelig reaksjon like etter måltidene. Jeg blir kjempetrøtt og søvnig! Så trøtt at jeg må legge meg i sofaen og vente at jeg blir bedre. Jeg tror jeg spiser nok salt, men blir veldig usikker nå. Noen som har opplevd det samme og kan forsøke å forklare dette for meg? Det ville vært fint.

Ellers har jeg blodprøver fra lege som ser helt normale ut. Har ikke diabetis, høy kolesterol etc. Jeg er bare veldig overvektig.

Takk for hjelpen!

Ska tilläggas att jag inte är i behov av nån stor viktnedgång, utan denna kost kör jag med för att få mer mitt sockersug som varit enormt. Å de har jag verkligen lyckats med

Typiskt omställningsproblem!

Död råtta i munnen och bära riddarrustning är klassiska symptom!

Dvs det handlar för de flesta om glukosbrist.. dvs kroppens främsta bränsle för kolisjunkies!

Hjärnan som är en livsavgörande funktion ställer om på tre veckor.. musklerna tar månader.. och under tiden så lär du skna dina sockerkickar som ger dig dopamin!

Bäst är såklart att köra hard core.. så är det meta över på tre månader, det är en rätt kort tid!

Har man däremot jobb och familj där man behöver fungera.. dra ut på det hela i sex månader!

Jag har endast hållit på 2 veckor och är oftast trött och hängig.Men det ska enl. en kompis till mej,ge med sej med tiden.För honom tog det drygt en månad men sen är det bra.

• Like 3