DRAKULLA Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 Såg Sockerfilmen på SVT. Kanonbra! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 Såg en del av den, dock inte hela. (Missade lite i början och fick gå ifrån till lilla dottern en stund i mitten.) Fick sällskap av stora dottern också. Håller med, den var bra. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted February 23, 2016 Author Share Posted February 23, 2016 Det var min man som tipsade mig och hade spelat in den och vi såg den tillsammans ikväll. Jag blev lite förvånad och glad att han blivit så intresserad. Han har ju bara hört det mesta om socker och lågkolhydratkost från mig förut. Jag har ju predikat en del under åren och lyckats motivera honom att dra ner en hel del på socker och sånt. Däremot äter han frukt i massor så det ska bli intressant att se om han minskar på det.... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Jag såg också ihop med min man han ville inte se den men när han hörde vad de sa kom han och satte sig. Idag var vi och handlade jag frågade om han skulle ha sin nyttiga juise han sa nej jag såg ju filmen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdalholm Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Jo den är riktigt bra, kommer få många att inspireras 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Jag blev också riktigt förvånad över min mans reaktion. Det var HAN som ville att vi skulle se den och han tog verkligen till sej budskapet så det är troligt att det blir mindre fusk här framöver. Han VILL verkligen att vi ska äta strikt... han som är ett riktigt mackmonster :-) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Jag blev också riktigt förvånad över min mans reaktion. Det var HAN som ville att vi skulle se den och han tog verkligen till sej budskapet så det är troligt att det blir mindre fusk här framöver. Han VILL verkligen att vi ska äta strikt... han som är ett riktigt mackmonster :-) Här på forumet är det ju många som undrar hur man ska få med sig närstående. Hur man ska kunna förklara. Kanske är det så att den här filmen är en del av svaret. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Här på forumet är det ju många som undrar hur man ska få med sig närstående. Hur man ska kunna förklara. Kanske är det så att den här filmen är en del av svaret. Som jag svarat i en annan tråd om samma film.. jaaa.. denna filmen kanske kan få anhöriga med på båten! Inte såå mycket på grund av faktaunderlaget som är lite flytande utan att det är upplagt såsom reklam.. och det brukar funka! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 En kollega till mig kom smygandes idag och berättade att han och hans sambo hade tittat på filmen ( sambons initiativ) och nu hade de sanerat de värsta bovarna hemma 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 27, 2016 Share Posted February 27, 2016 Japp. det hela är rätt enkelt.. det handlar mest om att undvika/utesluta cirka 80% av affärernas utbud! Om alla gjorde så skulle vi få lägre matpriser.. iomed att det kräver cirka 80% mindre affärsyta! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted February 27, 2016 Share Posted February 27, 2016 Japp. det hela är rätt enkelt.. det handlar mest om att undvika/utesluta cirka 80% av affärernas utbud! Om alla gjorde så skulle vi få lägre matpriser.. iomed att det kräver cirka 80% mindre affärsyta! Njae, det skulle väl krävas lite mer affärsyta till den ökade efterfrågan på de bra grejerna som folk skulle köpa istället. Om alla exempelvis slutade äta vanlig pasta, skulle det nog behövas mer än en halvmeter på en hylla till lågkolhydratvarianterna. Och fruktyoghurtarnas plats skulle snabbt fyllas av saker som smör, som behöver mer plats i takt med den större efterfrågan. Så nog skulle säkert behovet av affärsyta minska, men knappast med 80%. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 27, 2016 Share Posted February 27, 2016 Njae, det skulle väl krävas lite mer affärsyta till den ökade efterfrågan på de bra grejerna som folk skulle köpa istället. Om alla exempelvis slutade äta vanlig pasta, skulle det nog behövas mer än en halvmeter på en hylla till lågkolhydratvarianterna. Och fruktyoghurtarnas plats skulle snabbt fyllas av saker som smör, som behöver mer plats i takt med den större efterfrågan. Så nog skulle säkert behovet av affärsyta minska, men knappast med 80%. Du har nog delvis rätt men med tanke på de volymer som alla näringslösa livsmedel upptar så är jag nog ändå inne på att det blir en reduktion nära 80%!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts