Gå till innehåll

Recommended Posts

Kanske har det svarats på detta tidigare men jag hittar inget. Varje gång jag lämnar denna sida så loggar jag ut. Varje gång jag återkommer så är jag inloggad, trots att det stod utloggad när jag lämnade.

Det kan tyckas som en obetydlighet men det tycker inte jag, vill gärna kunna bestämma om jag är inloggad någonstans.

Detta problem har jag inte någon annan stans på nätet.

Vad beror det på?

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske har det svarats på detta tidigare men jag hittar inget. Varje gång jag lämnar denna sida så loggar jag ut. Varje gång jag återkommer så är jag inloggad, trots att det stod utloggad när jag lämnade.

Det kan tyckas som en obetydlighet men det tycker inte jag, vill gärna kunna bestämma om jag är inloggad någonstans.

Detta problem har jag inte någon annan stans på nätet.

Vad beror det på?

Någon av er moderatorer som vet?

Länk till inlägg

Någon av er moderatorer som vet?

Det är någonting med hur cookies hanteras som inte fungerar som det ska.

Det går att runda problemet genom att vägra låta datorn ta emot cookies.

I Chrome ser ett undantag ut så här:

[*.]forum.kostoktorn.se

Görs i -- Inställningar -- Avancerade inställningar -- Innehållsinställningar -- Cookies -- Hantera Undantag

• Gilla 3
Länk till inlägg

Det är någonting med hur cookies hanteras som inte fungerar som det ska.

Det går att runda problemet genom att vägra låta datorn ta emot cookies.

[*.]forum.kostoktorn.se

Görs i -- Inställningar -- Avancerade inställningar -- Innehållsinställningar -- Cookies -- Hantera Undantag

Tack Peter!

Ska se om det blir någon skillnad nu då.

• Gilla 2
Länk till inlägg

Jag har samma problem. Även om jag har loggat ut mig, så är jag inloggad nästa gång jag går in på Kostdoktorn. Händer även när jag uppdaterar sidan.

Lite jobbigt när vi är flera som använder samma dator.

Det  är inte alltid andra tänker på att byta användarnamn.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Jag har haft exakt samma problem, men så "krashade" min gamla dator, som jag använde Crown som webläsare på. Jag blev då tvungen att köpa en ny, som jag nu använder Edge på, och då försvann problemet. Nu är jag alltid utloggad, när jag går in igen :)

Så, jag vet inte om det är webbläsaren det beror på, eller vad.

Länk till inlägg

Jag har haft exakt samma problem, men så "krashade" min gamla dator, som jag använde Crown som webläsare på. Jag blev då tvungen att köpa en ny, som jag nu använder Edge på, och då försvann problemet. Nu är jag alltid utloggad, när jag går in igen :)

Så, jag vet inte om det är webbläsaren det beror på, eller vad.

Vad är crown och edge? Är det relaterat till PC eller mac eller båda?

Länk till inlägg

Det är förmodligen webläsaren som minns lösenordet, kanske du blev erbjuden att komma ihåg lösenordet och svarade ja, då blir du inloggad på just den sidan oavsett vad kostdoktorn gör på sin sida. 

Stäng inte av cookies! Då kommer många sidor på nätet fungera illa.

Rensa historiken och slå av funktionen som kommer ihåg lösenord, vilken webläsare har du så kan jag kanske vägleda dig?

Länk till inlägg

Det är förmodligen webläsaren som minns lösenordet, kanske du blev erbjuden att komma ihåg lösenordet och svarade ja, då blir du inloggad på just den sidan oavsett vad kostdoktorn gör på sin sida. 

Rensa historiken och slå av funktionen som kommer ihåg lösenord, vilken webläsare har du så kan jag kanske vägleda dig?

Jag använder chrome och har mac. Jag svarar aldrig ja på frågan om att minnas lösenord.

Länk till inlägg

Det går bra att slå av cookies om man gör det selektivt som jag beskrev ovan :)

Länk till inlägg

Mmm...precis som Paleo skrev kan det vara en bra ide att rensa historiken och se om det ändå finns några lösenord lagrade av misstag...om inte ngn annan hinner svara innan så berättar jag hur man gör när jag har tillgång till dator med Chrome.

Jag kommer tyvärr inte ihåg utantill.. ;)

• Gilla 1
Länk till inlägg

Mmm...precis som Paleo skrev kan det vara en bra ide att rensa historiken och se om det ändå finns några lösenord lagrade av misstag...om inte ngn annan hinner svara innan så berättar jag hur man gör när jag har tillgång till dator med Chrome.

Jag kommer tyvärr inte ihåg utantill.. ;)

Har rensat historik nu också. Ska se om något ändras av detta. :)

Länk till inlägg

Vad är crown och edge? Är det relaterat till PC eller mac eller båda?

Syster menar säkert Chrome. Edge är den nya webläsaren i Windows 10.

Vad händer om du konsekvent öppnar ett inkognitofönster (Ctrl+Shift+N) när du går in på forumet? Där ska all historik raderas automatiskt. Jag har provat som hastigast och jag behöver inte ens logga ut eller avbocka rutan "Kom ihåg mig". Det räcker med att stänga inkognitofönstret. Cookiesen i det vanliga fönstret brukar försvinna efter några dagar av sig självt om man inte varit inloggad. Lägg till forumet som ett bokmärke så slipper du slå in hela adressen varje gång.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Inställningar -- Avancerade inställningar --Lösenord och Formulär - Hantera Lösenord
Kolla om det finns något där för forum.kostdoktorn.se och ta bort det isåfall. (som du ser kan man också klicka bort möjligheten att erbjuda sparande av webblösenord.

Det skulle vara attans om det inte fungerar nu ;)

• Gilla 1
Länk till inlägg

[*.]forum.kostoktorn.se

Ett litet skrivfel, det ska vara: [*.]forum.kostdoktorn.se

Jag provade med det här, men man måste välja "Rensa vid avslut" och inte "Blockera". Forumet behöver kunna använda sig av cookies.

Osäker på vad som menas med "avslut". Om det räcker med att stänga fliken eller om man måste stänga webläsaren?

Tänkt till lite, "avslut" borde betyda att man stänger ner webläsaren.

• Gilla 2
Länk till inlägg