elin.wegebro Posted March 8, 2016 Share Posted March 8, 2016 Var på fest i lördags å de blev både några glas vin, middag å snacks.. Försökte tänka lite Lchf, men ska jag va ärlig gick de sådär.... Vågen däremot i morse visade på 1,5kg UPP!!!! Snacka om att bli mentalt knäckt! Kan man på nåt vis sabba ämnesomsättningen genom att vara strikt lchf å sen fuska? Känns ju helt hopplöst, hade mitt mål 1,5 kg bort, men nu helt plötsligt 3 kg :-/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post lchfwinther Posted March 8, 2016 Popular Post Share Posted March 8, 2016 Ta det som en lärdom att smakar det så kostar det skämt åsido så har du högst troligt inte gått upp 1,5 kilo fett ( det skulle ju vara lika otroligt som att gå ner 1,5 kilo fett på samma tid) utan det är förmodligen mestadels vatten som försvinner om ett par dagar. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ATIX Posted March 8, 2016 Share Posted March 8, 2016 Ja, vatten framför allt som kroppen enklare binder när man går på kolhydrater. Sen massa mat i tarmar etc som man tryckte i sig! SKa man väga sig ska man göra det varje dag på morgonen för att enklast se förändringar över tid. En dag hit eller dit spelar ingen roll. Dock påverkar det psyket hos en ofta. Man vill/hoppas/tror att det ska vara minus men den visar plus ibland Tar man en promenad i rask takt på över 90 minuter så tappar man ofta över ett kilo - vätska Men det ger samma goa känsla ändå! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted March 9, 2016 Share Posted March 9, 2016 Om du har som mål att gå ned 1,5 kg undrar jag lite varför? Detta dryga kilo gör nog vare sig till eller från för din kropp. Sen är det ju som så att din vikt kan variera några kilo upp och ner samma dag beroende på olika saker så en enstaka vägning som visar plus 1,5 kilo säger ingenting. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ATIX Posted March 9, 2016 Share Posted March 9, 2016 Om du har som mål att gå ned 1,5 kg undrar jag lite varför? Detta dryga kilo gör nog vare sig till eller från för din kropp. Sen är det ju som så att din vikt kan variera några kilo upp och ner samma dag beroende på olika saker så en enstaka vägning som visar plus 1,5 kilo säger ingenting. Om man väger sig varje morgon och vågen t ex visar 76 kilo i snitt och är relativ stabil där så kan det väl vara ett första mål att gå ner till 74.5 kilo om morgnarna. Inte att vågen en dag visar 74.5 kilo utan att det är det normala när man väger sig även om man både väger 73.8 och 75.4 vissa dagar. Min syster som ligger på mellan 55-58 kilo är väldigt noga att inte komma över en viss gräns där. Så jag tycker inte målet i sig är fel men då är det ju inte en engångsvägning som gäller. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts