Popular Post Syster Posted March 9, 2016 Popular Post Share Posted March 9, 2016 Plus imorgon, om socker och att Sverige godtar mer socker än WHO. Ann Fernholm medverkar http://www.svt.se/plus/sverige-godtar-mer-socker-an-who 16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Jag tycker det var konstigt att Ann F inte tog tillfället i akt, att säga att socker och kolhydrater är skadligt och onödigt. "Tycker du inte att barn ska få äta godis?" frågar mannen. Det självklara svaret på den frågan borde vara NEJ, men istället talar hon om stigman och att man måste få tillåta barnen 5 bitar godis på lördagen. Det blev liksom så lamt alltihopa. (Ni må kalla mig "socker-taliban" ... ) 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 iAnna i så fall är jag också socker-taliban Jag har visserligen stort förtroende för Ann, men däremot inget större förtroende för SVT så jag kan tänka mej att hon inte "fick" säja nej. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Jag förvånades över att den spannmålsstinna tallriken med pasta... Det enda de pratade om var de fjuttiga sockerbitarna i köttbullarna och ketchupen. Men det värsta var ju bombportionen med gluten. Bästa receptet på inflammationer hos de stackars små barnen... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Här är en sockertaliban till.. däremot så har jag lärt mig att dels hålla tand för tunga, dels att anpassa budskapet till mottagaren! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 Tycker det var tråkigt med läkaren oxå...som bara påpekade att socker är tomma kalorier, så att det värsta med sockret blir att man missar näringsämnen man kunde fått I sig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts