Linen

Växjö

Recommended Posts

Finns någon som jag i Växjö som kör Lchf erfaren som nybörjare?? :) kan vara kul och träffas och dela erfarenheter!! hör av er om de finnes intresse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är i Växjö då och då på jobb. Nästa gång tisdag och onsdag nästa vecka...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flyttade tråden hit istället för i övrigt... Kändes bättre på något sätt...  :ph34r:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor i Emmaboda så jag har inte så långt. 30 min med tåg. Det skulle vara jätteroligt att träffas.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kört LCHF i snart 2 år, -35 kg.

Bor i Lenhovda, 4 mil till Växjö,

/David

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Va trevligt finns ju några mer än jag då :) Vi får koka ihop en dag på helgen lättast tror jag och träffas.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En liten bit utanför Växjö här också men har bara LCHFat sedan 14 oktober :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur är det med restauranger i Växjö. Finns det någon som profilerat sig. Jag kommer vara där två dagar nu och vet inte riktigt vad det finns för kvällsplaner. Som det ser ut nu blir det som vanligt. Majonnäs på tub och ölkorv på hotellrummet och jobbdatorn... :-)

Jag har ätit på Båtsmannen några gånger och där är det inga problem att välja bort potatisen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor i Lessebo och är frisk diabetiker.

Mats J C Wiman

www.FriskaDiabetiker.se

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor också i Lenhovda och har kört LCHF i lite drygt ett år.

Tappat drygt 30 kg och fått ett normalt blodsocker (diabetes typ 2)

Dessvärre är det fortfarande många kilon att tappa...

Har ätit på många av restaurangerna i Växjö och har aldrig mötts av problem om jag vill byta ut något tillbehör.

Bishop Arms har veckans LCHF alternativ på barmenyn.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur är det med restauranger i Växjö. Finns det någon som profilerat sig. Jag kommer vara där två dagar nu och vet inte riktigt vad det finns för kvällsplaner. Som det ser ut nu blir det som vanligt. Majonnäs på tub och ölkorv på hotellrummet och jobbdatorn... :-)

Jag har ätit på Båtsmannen några gånger och där är det inga problem att välja bort potatisen...

Jag vet faktiskt inte Tommy men de flesta restauranger brukar vara villiga och ge alternativ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte sett en enda som gjort reklam för lchf, nu har jag inte letat aktivt då jag sällan besöker restauranger men hade varit kul att veta om någon som har en om man nu är ute någon gång.

Ölkorv låter inte fel alls, det går knappt att överdosera :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor också i Växjö och har ätit LCHF sedan janurai 2011. Gick ner 20 kg på ett år och har därefter hållt mig på kvar på den vikten trots att jag inte rörde mig mycket under 2011 beroende på en fotskada. Blodtryck och blodfetter har blivit jättebra och jag kommer definitivt forsätta med att äta på detta vis!!!! Vore jättekul att utbyta erfarenheter och får lite nya tips genom att kunna träffas ibland. :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser att det var länge sedan någon skrev i denna tråd, men jag hoppar på i alla fall. Har ätit LCHF ca 6 månader, men har stora problem med sockerberoendet. Bor i Rydaholm utanför Värnamo. Är någon enstaka gång i månaden i Växjö och skulle gärna träffas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bor några mil utanför Växjö och har ätit LCHF sedan sommaren 2008.
-15 kg och har efter det stått still i många år. Nu har jag siktet inställt på ytterligare -10 då jag testar mig fram med mer fett och mindre mejerier.

Åker ganska ofta in till Växjö och skulle vara intresserad av att träffa andra LCHF:are då jag känner mig lite ensam  ;) med min kost även om 

jag "pratar" med andra på olika sociala medier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej jag bor lite utanför Växjö och äter lchf minus mejerier till vardags eller om man så vill paleo minus frukt och rotfrukter till vardags. Har ätit så här snart ett år och mår mycket bra och har som bonus gått ner ca 10 kg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns en Facebook grupp LCHF Växjö som träffas då och då. Jag har inte varit där eftersom jag bor lite långt borta (7 mil), men ska någon gång har jag tänkt. Jag äter lchf sedan 5-6 år.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg