Turok Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Är rätt trött så jag skall hålla det kort. Jag upplever förkylningsymptom, lite influensahållet men har ingen feber. Väldigt utmattad, svårt att fokusera. Svaghet i musklerna. Detta går i vågor och i skrivande stund är det rätt jävligt. Tankar? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Med tanke på tidigare inlägg... Det kan vara olika saker. Dricker du ordentligt (kanske med lite salt i vattnet), äter hyfsat varierat trots dålig grönsakssäsong och ändå har dessa symptom så är det nog inte fel att träffa en doktor. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turok Posted March 12, 2016 Author Share Posted March 12, 2016 Vill ändå tro att jag dricker en hel del. Jag äter salt direkt ur saltströaren. Frukosten blev 1 dl vispad grädde, 6 ägg, och ungefär 100 gram ost och en kopp roiboos med kokosfett i. Beslöt mig för att testa mejerier ur en uteslutningsmetod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Hur länge har du mått så? Dina kost- o sömnvanor? Livssituation o stress, hälsa o mående i övrigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turok Posted March 12, 2016 Author Share Posted March 12, 2016 Två veckor. Stressen har antagligen varit väldigt mycket större än vad jag tidigare trott. Sömnen fungerar, men de två senaste veckorna har jag aldrig känt mig utvilad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Försök eliminera stress genom hårdare prioriteringar. Och försök ladda batterierna så du får bättre kapacitet att ta hand om sånt som inte kan prioriteras bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Men altså.. varför utesluta förkylning/influensa.. iomed att det är högsäsong just nu? Under främst Februari (vabruari) och Mars så bombarderas vi alla utav säsongens influensavirus. Kulmen lär ha nåtts i slutet av Februari.. färre blir sjuka men fortfarande är det de som blir sjuka/smittade. Har du redan drabbats av detta förut.. det lär vara en variant av grisflunsan som härjar, så blir du bara "nästan sjuk"! http://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2016/februari/ovanligt-manga-allvarligt-sjuka-i-influensa/ 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Jag äter en tsk manukahonung smälta i munnen så snart jag känner retning i halsen. Snuskigt dyr men effektiv. Tar också dubbeldos Echinacea brustabletter när jag börjar känna nej tussig. Detta funkar inte om det brutit ut. Eftersom jag har taskigt immunförsvar kör jag en "morgongröt" med kokosolja gurkmeja svartpeppar ingefära och råmjölkspulver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Fast jag tycker de där billiga brustabletterna med echinacea som finns på ICA funkar bättre än Echinagard. Men man ska ta dem tidigt och minst dubbel dos för att ruska om immunförsvaret ordentligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Jag äter en tsk manukahonung smälta i munnen så snart jag känner retning i halsen. Snuskigt dyr men effektiv. Tar också dubbeldos Echinacea brustabletter när jag börjar känna nej tussig. Detta funkar inte om det brutit ut. Eftersom jag har taskigt immunförsvar kör jag en "morgongröt" med kokosolja gurkmeja svartpeppar ingefära och råmjölkspulver Boosta ditt immunförsvar med hög dos d-vit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Boosta ditt immunförsvar med hög dos d-vit. Jag äter 5000 IE per dag augusti till maj. Eftersom jag är trädgårdsfreak tror jag attjag får lite under sommarmånaderna 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Jag äter 5000 IE per dag augusti till maj. Eftersom jag är trädgårdsfreak tror jag attjag får lite under sommarmånaderna Jag äter 10000 IE om dagen nästan året om. Är aldrig förkyld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Jag äter 10000 IE om dagen nästan året om. Är aldrig förkyld. Jag är inte heller riktigt sjuk nångång utan blir som mest lite skrovlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts