Jump to content

Känner mig sjuk, men ändå inte.

Turok

Recommended Posts

Är rätt trött så jag skall hålla det kort.

Jag upplever förkylningsymptom, lite influensahållet men har ingen feber. Väldigt utmattad, svårt att fokusera. Svaghet i musklerna. Detta går i vågor och i skrivande stund är det rätt jävligt.

Tankar?

• Like 1

Med tanke på tidigare inlägg... Det kan vara olika saker. Dricker du ordentligt (kanske med lite salt i vattnet), äter hyfsat varierat trots dålig grönsakssäsong och ändå har dessa symptom så är det nog inte fel att träffa en doktor.  :unsure:

• Like 2

Vill ändå tro att jag dricker en hel del. Jag äter salt direkt ur saltströaren.

Frukosten blev 1 dl vispad grädde, 6 ägg, och ungefär 100 gram ost och en kopp roiboos med kokosfett i.

Beslöt mig för att testa mejerier ur en uteslutningsmetod.

Men altså.. varför utesluta förkylning/influensa.. iomed att det är högsäsong just nu?

Under främst Februari (vabruari) och Mars så bombarderas vi alla utav säsongens influensavirus.

Kulmen lär ha nåtts i slutet av Februari.. färre blir sjuka men fortfarande är det de som blir sjuka/smittade.

Har du redan drabbats av detta förut.. det lär vara en variant av grisflunsan som härjar, så blir du bara "nästan sjuk"!

http://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2016/februari/ovanligt-manga-allvarligt-sjuka-i-influensa/

• Like 4

Jag äter en tsk manukahonung smälta i munnen så snart jag känner retning i halsen. Snuskigt dyr men effektiv. Tar också dubbeldos Echinacea brustabletter när jag börjar känna nej tussig. Detta funkar inte om det brutit ut.

Eftersom jag har taskigt immunförsvar kör jag en "morgongröt" med kokosolja gurkmeja svartpeppar ingefära och råmjölkspulver

Jag äter en tsk manukahonung smälta i munnen så snart jag känner retning i halsen. Snuskigt dyr men effektiv. Tar också dubbeldos Echinacea brustabletter när jag börjar känna nej tussig. Detta funkar inte om det brutit ut.

Eftersom jag har taskigt immunförsvar kör jag en "morgongröt" med kokosolja gurkmeja svartpeppar ingefära och råmjölkspulver

Boosta ditt immunförsvar med hög dos d-vit.

Jag äter 5000 IE per dag augusti till maj. Eftersom jag är trädgårdsfreak tror jag attjag får lite under sommarmånaderna

Jag äter 10000 IE om dagen nästan året om. Är aldrig förkyld.