AGF Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Någon som har tips på märken som tillverkar sockerfri rökt skinka ("smörgåsmat"). Jag har gärna skinka i min omelett, men all vanlig skinka innehåller ju som regel druvsocker, och i längden blir det dyrt med "fina" italienska skinkor. Min affär tar nog gärna in, men det vore bra om jag kunde tipsa dem om någon vettig sort som smakar bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Eh.. näe.. tyvär är det nog så att riktig mat kostar skjortan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Jokkmokks korv och charkuteri har två bra rökta och en kokt. De rökta heter lavrökt och samiskt rökt. Mycket bra, båda två! De har för övrigt också det bästa vedrökta sidfläsk jag smakat... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGF Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 Tack, det låter lovande. Om affären inte tar in, säljer de även över nätet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mums Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Jag köper Jokkmokks rökta skinka som är HELT utan E-nummer , den heter Fjällskinka, vet inte om det finns socker i, men fråga om innehållsförteckningen i charkdisken för det är bara över disk den säljs. Finns på ICA. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGF Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 Inte har vi någon disk i min Ica, det är en vanlig butik i ett litet centrum. Annars får jag ge mig iväg till något storcentrum (tar mer än en timme) eller till stan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Brödernas Välrökta, och några andra av deras sorter. http://www.brodernanilsson.se/produkt/valrokt-skinka/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGF Posted March 22, 2016 Author Share Posted March 22, 2016 Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts