Ulf Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Snart ringer det på ytterdörren o grannarnas alla ungar står där, förklädda till påskkärringar. Vad gör/ger man? (Om man inte vill ge godis). Skiter i att öppna dörren? Ger dem en ostbit eller rädisa med smör på? Pengar? ...nån liten sak? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ethel Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Köp en stor påse salta nötter och låt dom ta en näve var. Häpp! Loberg 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Anders A Posted March 23, 2016 Popular Post Share Posted March 23, 2016 För 2 år sen gav jag alla nötter. Efter det har ingen kommit tillbaka ? 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Jag brukar se till att ha lite småpengar hemma 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Robrad Posted March 23, 2016 Popular Post Share Posted March 23, 2016 Helst en iPad. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Rädisa med smör på låter som en höjdare!!!!! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Rädisa med smör på låter som en höjdare!!!!! Hahaha 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Ge dem clementiner är mitt förslag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Koka några ägg och erbjud dem 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Jag hade nog varit försiktig med nötter av alla slag. Man kan ju inte veta om dom är allergiska. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahavia Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Men tänk på att det också finns LCHF-påskkärringar som knallar omkring i förorterna och tigger LCHF-godis. Hur ska de klara sig när de flesta hem de kommer till bara har bunkrat upp med sötsaker. Då tar de sig ju inte till blåkulla på sina fettdrivna kvastar 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Kanske inget att skryta med här, men för flera år sen kom ett gäng till oss. Mest för att min man var känd som tramsig/barnslig. Vad dom fick tänker jag inte berätta, men när dom gick nerför trappen hörde vi: "Jag sa ju att det var en bra ide att gåt hit!". Kul tyckte vi då! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Små sudd, hårspännen och liknande gulliga småprylar brukar gå hem och kostar inte många kronor. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Enklast är att ge dem några kronor var. De brukar inte vara så gamla så 5 kronor var räcker. Cash is king även i den åldern. Dock är det bra att påminna dem om att mynten inte ska ner i samma påse som godiset . 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Vad är egentligen grejen med ungar som klär ut sig till påsk, och ränner runt o tigger godis? Har googlat, men finner inte en riktig anledling. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ethel Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Vad är egentligen grejen med ungar som klär ut sig till påsk, och ränner runt o tigger godis? Har googlat, men finner inte en riktig anledling. Det är ett sentida påfund som "inte finns" Loberg 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 What? Har inte Hallowen ersatt Påsk? När kommer de, jag flyger bort på Lördag kväll. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Vi fick påhälsning av några grannbarn redan idag. Vi var inte förberedda. De fick fina små äpplen, men de verkade inte lika entusiastiska över det som jag Vis av erfarenheten cyklade jag och äldste sonen för att köpa en rejäl laddning clementiner enligt tips ovan 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 När de kommer, flyger jag bort :D 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted March 25, 2016 Share Posted March 25, 2016 What? Har inte Hallowen ersatt Påsk? När kommer de, jag flyger bort på Lördag kväll. Jaså, du är en av "dem", det visste jag inte. Är du inte lite sen med take-off eller siktar du in dig på vickningen kanske bättre makrofördelning på den? ;-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts