Jump to content

Inte en gnutta socker min första skärtorsdag som lchf

*Sara*

Recommended Posts

Jag var och handlade igår och det är ju rent äckligt så mycket så kallat godis som folk köper!

I kassakön jämte mig stod en mamma med två barn, åtta och tio år ungefär, och de verkade ha samma relation till godispåsarna som grava alkoholister har till flaskan. Mamman hade fullt sjå att hindra dem från att börja äta godiset innan det var vägt och betalt. Rejäla påsar var det !

Så heja dig! Det mesta godiset är ju ändå äckligt och man mår så dåligt om man äter av det.

• Like 2

Far och son i "mitt" hushåll fick själva gå och handla godis i går. De kom tillbaka med varsin stor påse som de direkt gick på. De äter vanligtvis inte godis så det blev lite av en chock för dem hur extremt sött det var. Trots allt tyckte de att det var gott. Pappan som åt mest och snabbast kände inte direkt någon reaktion men sonen kände sig "lite förgiftad". Han åt ändå mer sparsamt av sin påse och har mycket kvar. Han blev lite illamående, extremt törstig och började svettas. Lite som samma reaktion som någon som fått i sig för mycket att något annat ämne (alkohol, nikotin) som inte är bra. Men skam den som ger sig - påsen åker ändå med ut till landet idag.

• Like 2

Jag är ju evigt tacksam över att vuxit upp i en diabetikerfamilj. Visst fick vi lördagsgodis och ett påskägg, vi ungar, men det var det enda. Tårta till födelsedagskalaset och en bakelse på skolavslutningen eftersom mor var lärare.

• Like 1

Jag tycker ju ändå det är ok att barnen kan få godis till påsk men frosseriet som sker runt om HELA ÅRET det gör mig illamående.

Godis borde kosta 4000 kr per kg så det bara va till påsk det åts.

• Like 2