Smålandsbo Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Jag skulle gärna vilja veta vad Kostdoktorn anser om kolloidalt silver. Ja, detta riktar sig ENBART till A.E, ni andra som tycker nåt i frågan får starta en egen tråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stackars Jack Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Det kan nog vara svårt att ställa en fråga till A.E här på forumet. Men är du medlem så går det att ställa frågor på medlemssidan. Prova där om du inte får svar här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Jag svarar vare sig du vill eller ej.. kolodialt silver är ett kraftigt gift! Det kan användas för att döda bakterier och virus.. lixom många andra gifter. Man bör inte dricka eller äta det.. prexis som andra giftiga ämnen. Det går bra att använda i olika ytor, tex i kylskåp för att hålla ner bakterietillväxt.. man kan tillomed gurgla munnen med en lösning av kollodiailt silver.. men det får inte spottas ut i avloppet iomed att det slår ut reningsverkens biologiska nedbrytningssteg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Eftersom Kostdoktorn troligen inte kommer svara här så passar även jag på. Är kolloidalt silver värre för reningsverk och miljö än antibiotika? Vissa har inte fått bukt med återkommande infektioner med antibiotika, men kolloidalt silver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Eftersom Kostdoktorn troligen inte kommer svara här så passar även jag på. Är kolloidalt silver värre för reningsverk och miljö än antibiotika? Vissa har inte fått bukt med återkommande infektioner med antibiotika, men kolloidalt silver "Vissa" har fått bukt med lite vad som helst med lite vad som helst! Kolodialt silver är en toxisk produkt hur som helst.. däremot så finns det olika toxiska verkan utav olika toxiska ämnen. Kolodialt silver punkterar cellmembran.. Statiner stryper cellers mevalonsyntes genom att inhibera HMG CoA reductase.. olika giftverkan! "Silverjoner är den giftigaste formen av silver, och är bland de mest toxiska tungmetallerna" https://sv.wikipedia.org/wiki/Kolloidalt_silver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smålandsbo Posted March 28, 2016 Author Share Posted March 28, 2016 Zepp, du skulle nog ta en titt på Annika Dahlkvists(?) blogg. Där finns det hur många som helst som är helt övertygade om det kolloidala silvrets olika förträffliga egenskaper. Konstigt nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ganymedes Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Är kolloidalt silver värre för reningsverk och miljö än antibiotika? Bara för att det ena är problematiskt innebär inte det att det andra är okej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Jag skulle gärna vilja veta vad Kostdoktorn anser om kolloidalt silver. Ja, detta riktar sig ENBART till A.E, ni andra som tycker nåt i frågan får starta en egen tråd. Om du vill veta vad han anser och inte vill ha andras åsikter i frågan är det ju ganska korkat att posta på ett forum. Varför skickar du inte mejl till honom? Inte för att jag tror att han skulle svara dig, men du skulle slippa oss. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smålandsbo Posted March 28, 2016 Author Share Posted March 28, 2016 Just det Totto, du har ju svaret. Han svarar inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Just det Totto, du har ju svaret. Han svarar inte. Och oss vill du inte prata med. Osis. Silver är giftigt och kolloidalt silver är i bästa fall en bluff. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahavia Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Kolloidalt silver tycks i alla fall lätt leda till giftiga inlägg 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Zepp, du skulle nog ta en titt på Annika Dahlkvists(?) blogg. Där finns det hur många som helst som är helt övertygade om det kolloidala silvrets olika förträffliga egenskaper. Konstigt nog. Jag behöver inte kika där för att veta att det finns folk som höjer kolodialt silver till skyarna! Grejen är att det är giftigt och därmed antibakteriellt/antiviruellt.. gurgla dig med en lösning då är det knappast farligt.. men som sagt vad spotta inte ut det i avloppet. Jod som man gurglar med är oxå giftigt.. typ jodopax.. och man kan sterilisera sår med det oxå.. men den formen av Jod skall inte inmundigas. Jod som vi skall få via födan är i en annan form. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Finns det silver i vår naturliga mat? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 När det kommer till saker som jag inte begriper, och det finns två starka läger, brukar jag tänka på hur grottmänniskorna gjorde. De visste inget om kolloidalt silver. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smålandsbo Posted March 28, 2016 Author Share Posted March 28, 2016 Det ser ut som att det finns (minst) 2 läger inom LCHF. Är det så? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Det ser ut som att det finns (minst) 2 läger inom LCHF. Är det så? Svar nej! Kolodialt silver har inget med LCHF att göra.. lika lite som Jodopax har det! Och då är det antagligen fler LCHFare som gurglar sig med Jodopax eller liknande. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smålandsbo Posted March 28, 2016 Author Share Posted March 28, 2016 Svar nej! Kolodialt silver har inget med LCHF att göra.. lika lite som Jodopax har det! Och då är det antagligen fler LCHFare som gurglar sig med Jodopax eller liknande. Nu menar jag i betydelsen ett läger som tror på diverse konstigheter (inkl kolloidalt silver, men det är inte det enda exemplet) och det andra som inte verkar göra det. Och vilka som är ledare för dessa fraktioner är ju rätt tydligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Nu menar jag i betydelsen ett läger som tror på diverse konstigheter (inkl kolloidalt silver, men det är inte det enda exemplet) och det andra som inte verkar göra det. Och vilka som är ledare för dessa fraktioner är ju rätt tydligt. Finns antagligen gott om folk som äter LCHF som använder allt möjligt för övrigt? Sådant har per se ingen direkt beröring med LCHF! En annan sak som kanske sticker ut vad gäller folk som äter LCHF är.. det sk hälsoträsket, dvs folk vill/försöker optimera sin hälsa.. ibland av rent medicinska/metabola skäl.. andra på grund av "hälsomedvetende"! Dvs inte alla äter LCHF av rationella skäl.. de med metabola sjukdommar/fettma kanske är de som stämmer bäst in på de som har bäst nytta av kostmodellen? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Just det Totto, du har ju svaret. Han svarar inte. Föreslår, som Stackars Jack gör ovan, att du blir medlem. Första månaden utan kostnad, därefter 79 kr/månad. Ingen bindningstid, du kan hoppa av efter (eller under) gratismånaden. Som medlem finns det alltså möjlighet att ställa personliga frågor till Andreas Eenfeldt under rubriken "Fråga Kostdoktorn". Frågorna besvaras varje vecka och jag upplever att alla som frågar får svar. http://www.kostdoktorn.se/ny-medlem 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Nu menar jag i betydelsen ett läger som tror på diverse konstigheter (inkl kolloidalt silver, men det är inte det enda exemplet) och det andra som inte verkar göra det. Och vilka som är ledare för dessa fraktioner är ju rätt tydligt. Det står var och fritt att förgifta sig själv med tungmetaller, kolloidalt silver, tobak eller vad man nu gillar. Det har inget med LCHF att göra, bara vanlig mänsklighet eller förvirring. LCHF handlar om mat, inte om metaller. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Det står var och fritt att förgifta sig själv med tungmetaller, kolloidalt silver, tobak eller vad man nu gillar. Det har inget med LCHF att göra, bara vanlig mänsklighet eller förvirring. LCHF handlar om mat, inte om metaller. Hear Hear!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Självklart har LCHF inte med kolloidalt silver att göra. Men det kan finnas erfarenhet här på forumet, d v s det är inte helt fel att fråga om det här. Javisst är silvervattnet giftigt i ett perspektiv, men det är ju också en hel del av de skolmedicinpreparat det kan ersätta... så låt oss sansa diskussionen. Lars Bern har fått bukt med ständiga urinvägsinfektioner m h a ionosil. Upprepade antibiotikakurer har inte hjälpt honom. Vore det bättre för honom och reningsverket att fortsätta försöka med antibiotika? Eller har nån här nån bra idé om vad han borde göra istället för att ta ionosil? Japp, jag vet.. drick hellre tranbärsjuice.. helst då sådan utan socker! Den smakar då ioförsej skit/bäver/what ever.. men vad gör man inte för sin hälsa? Har över huvud taget svårt att se att kolodialt silver har någon som helst verkan i urinröret.. såvida det inte tillfördes nedifrån? Problemet med tungmetaller är att de brukar anrikas i kroppen.. inte lämna denna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Självklart har LCHF inte med kolloidalt silver att göra. Men det kan finnas erfarenhet här på forumet, d v s det är inte helt fel att fråga om det här. Javisst är silvervattnet giftigt i ett perspektiv, men det är ju också en hel del av de skolmedicinpreparat det kan ersätta... så låt oss sansa diskussionen. Lars Bern har fått bukt med ständiga urinvägsinfektioner m h a ionosil. Upprepade antibiotikakurer har inte hjälpt honom. Vore det bättre för honom och reningsverket att fortsätta försöka med antibiotika? Eller har nån här nån bra idé om vad han borde göra istället för att ta ionosil? Fast om man från början gör klart att man inte vill veta vad vi tycker är det rätt korkat att posta här. Tycker då jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smålandsbo Posted March 28, 2016 Author Share Posted March 28, 2016 Fast om man från början gör klart att man inte vill veta vad vi tycker är det rätt korkat att posta här. Tycker då jag. Varför svarar du hela tiden då om du är så medveten om premisserna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Varför svarar du hela tiden då om du är så medveten om premisserna? Det var ju du som från början gjorde klart att du inte ville veta vad vi här på forumet tyckte, bara vad Andreas tyckte. Så snacka med honom då och om han inte har lust att prata goja, dvs kolloidalt silver, bad luck. Det här är ett forum om LCHF. Vill du fråga om LCHF har du kommit till rätt ställe. Vill du ställa frågor till Andreas Eenfeldt, gör det men inte här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smålandsbo Posted March 29, 2016 Author Share Posted March 29, 2016 Det var ju du som från början gjorde klart att du inte ville veta vad vi här på forumet tyckte, bara vad Andreas tyckte. Så snacka med honom då och om han inte har lust att prata goja, dvs kolloidalt silver, bad luck. Det här är ett forum om LCHF. Vill du fråga om LCHF har du kommit till rätt ställe. Vill du ställa frågor till Andreas Eenfeldt, gör det men inte här. Suck... så här har vi forumets polis alltså. Ok, då vet jag det. Åh, vad roligt det är att bli mottagen på detta sätt som nybörjare! Anledningen till att jag ställde frågan var... nä, jag orkar inte slösa energi på sura, självtillräckliga människor, så jag skiter i att förklara det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Vi har faktiskt reglerna att man får ställa frågor om vad som helst under rubriken övrigt i forumet. Det har vi tröskat igenom några gånger förut. Däremot kan jag också tycka att ett forum är fel plats att ställa en fråga på som man inte vill ska diskuteras. Det ligger liksom i formen forum att det är öppet för tips och diskussion av de som är hågade 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Det är väldigt högt i tak här, det mesta har diskuterats. Det blir dock en aning märkligt när man startar en tråd på ett (diskussions) forum och inte vill ha en diskussion. Varför inte låta alla kunniga människor här ge sin åsikt? Sen kan man ju jaga Andreas åsikt ändå om den är så viktig. Och vi andra som lägger oss i kan vara trevliga i vårt diskuterande. Silver kan jag inget om men uppföra mig kan jag för det mesta. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Det här måste ju vara rätt sida för sìlverfrågor: www.silverdoctors.com (he he) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahavia Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Jag tycker detta är viktigt och intressant så jag maler konstruktivt på i tråden. Finns en del sajter med övertygande argument för Ionosil, inkl en del länkar till studier. Om man ser strikt i perspektivet antibiotikaersättare - har nån av er tips på verkligt tunga argument, studier och artiklar som kraftfullt motsäger positiva argument, studier och patientfall? Zepp föreslog tranbärsjuice som alternativ vid urinvägsinfektion. Hur kraftfullt är det? Jag har inte kontaktuppgifter till Lars Bern så jag kan inte fråga honom om han provat. För andra infektioner, t ex lunginflammation, öroninflammation, bihåleinflammation, allvarliga inflammationer hos diabetiker med risk för amputation m m, vilka verkligt kraftfulla alternativ finns? Har ni tips på nån bra sammanställning i text vore det toppen. Finns det helt naturliga grejer vore det superbra, typ nåt man hittar i trädgården eller i skogen. Sven Erik Nordin redovisar lite i nedanstående tråd hos Annika. Har dock inte gått igenom det själv. http://annikadahlqvist.com/2016/03/25/lchf-magasinet-nr-1-2016/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts