Gå till innehåll

Turkiet all inclusive

Recommended Posts

Grejen med all inclusive (som jag i och för sig tycker låter lite tråkigt) är väl att man stannar innanför stängslet och bara "chillar". ;-)

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lugn, det finns sannolikt massor att äta LCHF-style. Men ännu mer som inte bör ätas... Har varit i Grekland med liknande upplägg. Och på en Karibienkryssning ;)

• Gilla 2
Länk till inlägg

Är för tillfället i Turkiet på All inclusive "Economy"!

Tre måltider om dagen och poolbar som är öppen från 10-23! :o

Här är nu som en bra svensk sommar.. lite kyliga kvällar och 20-23 grader på dagen.

I går var det halvmulet men i dag lyser solen som den skall.

Grejen att även om "Economy" är spartansk så orkar man ändå inte äta utav allt.. iallafall inte tre gånger om dagen.

Värst är allt rött vin man tvingas dricka! :P

• Gilla 7
Länk till inlägg

Var på en all inclusive i Italien förra sommaren och det var bra mat.

Omelett som tillagades enligt önskemål blev min standardfrukost.

Lunch och middag, massor med grönsaker och div kött/fisk/antipasti och gorgonzola till.

Åt säkert 3500-4000 kcal per dag och gick inte upp ett gram  :)

• Gilla 4
Länk till inlägg

Var på en all inclusive i Italien förra sommaren och det var bra mat.

Omelett som tillagades enligt önskemål blev min standardfrukost.

Lunch och middag, massor med grönsaker och div kött/fisk/antipasti och gorgonzola till.

Åt säkert 3500-4000 kcal per dag och gick inte upp ett gram  :)

Ja, italienarna kan det där med mat! :-P

• Gilla 1
Länk till inlägg

Grejen med all inclusive (som jag i och för sig tycker låter lite tråkigt) är väl att man stannar innanför stängslet och bara "chillar". ;-)

Det där avgör du själv.. eller i rättare sagt din familj!

Nu är jag i Side, alla andra klev av på två water splasch paradise all inclusive.. himla långt borta från både stranden och Side! :wacko:

De hundra andra åkte till Alyana.. ytterligare en timmes bussresa bort.

Jag får bara dåliga vibbar av de ställena.. jättepalats med 17 rutschbanor och glass, pizza, öl, vin sprit i massor!

Ser redan nu vad all inclusive gjort med min mor.. hon hoppar maten och vräker i sig bakelser i stället. :blink:

• Gilla 1
Länk till inlägg

Side är en pärla kan jag avslöja.

Meen.. jag misstänker att ni hamnar i något Water splasch land?

För övrigt går det inte att vara här på sommaren.. skitvarmt.. 30-40 grader. :o

Det finns en anledning till att de har AC på alla hotellrum här nere!

Själv föredrar jag halvpension och två måltider om dagen, rött vin och inte så mycket efterätter.

Redigerad av Zepp
  • Gilla 1
Länk till inlägg

Det fanns en vattenrutscbana men inte ngt helt splashland ... mmm lite orolig för värmen men hoppas på strax över 30 i början av juli och det är OK för oss... :)

• Gilla 1
Länk till inlägg

Grejen med värme är att barnen kan bada en hel del.. solen är skitstark.. jag brände upp mig redan i April.. så solfaktor 20-40 är att rekommendera/obligatorisk!

Då blir det säkert inte i något värsta rutchbaneghetto utan i någon av de mer sansade anläggningarna närmare gamla Side?

Här på Miami Beach så är det mest äldre och ingen har badat vad jag sett i den enda poolen vi har på området.. däremot ligger folk på solstolarna.

En sak du skall ha klart för dig som är en nackdel är alla affärsinnehavare.. de pratar bra svenska och är tjatiga som bara sjutton.. man får ignorera dem bara.

Oså måste man kika på ruinerna av Apolontemplet och ruinen av den romerska teatern.

Passa på att fynda på Turkiska Ullared nr 2! :unsure:

• Gilla 1
Länk till inlägg

mmm lite orolig för värmen

Se till att få igång svettningen bara, kämpa inte emot med AC, iskall dricka och sånt. Té och en del kryddig mat gör susen, plus lite ingefära ;)

Ps. Att lära sig "Nej tack bror, kanske en annan gång" på turkiska, är nog väldigt effektivt :D

• Gilla 3
Länk till inlägg

Vi va på AC på rhodos Mythos Beach förra året. Fantastisk mat. Verkligen fina råvaror. Lätt att se vad som va lchf o inte. Rena fina grejer. Det som va mjölmat o friterat ser man lätt. Bara att välja all annan god mat.

ha en skön resa.

• Gilla 4
Länk till inlägg

Se till att få igång svettningen bara, kämpa inte emot med AC, iskall dricka och sånt. Té och en del kryddig mat gör susen, plus lite ingefära ;)

Ps. Att lära sig "Nej tack bror, kanske en annan gång" på turkiska, är nog väldigt effektivt :D

Jag tänkte kämpa emot med kalla drycker, poolbad, AC och löpturer längs stranden ;)

• Gilla 1
Länk till inlägg

Vi va på AC på rhodos Mythos Beach förra året. Fantastisk mat. Verkligen fina råvaror. Lätt att se vad som va lchf o inte. Rena fina grejer. Det som va mjölmat o friterat ser man lätt. Bara att välja all annan god mat.

ha en skön resa.

Hoppas att samma gäller för Turkiet :)

Länk till inlägg

Varit på all-inclusive i Turkiet två gånger. Inga problem att äta lchf! Buffé passar ju oss utmärkt! Enda problemet kan ju vara att det blir lite mindre fett än man är van vid, men då kan man fixa lite fettkaffe kanske. Och betydligt mer vin än man är van vid... ?

• Gilla 2
Länk till inlägg

Dagsrapport från Side/Turkiet All inclusive Economy!

Klockan är 14 och det är bara jolmiga 23 grader i skuggan, molnfritt och mor äter mest grönsaker med youghurt och bakelser, jag petar i maten på grund av värmen och dricker mest rödtjut i skuggan!

Det e fan för ofta med tre måltider!

Får försöka greja halvpension nästa år?

• Gilla 5
Länk till inlägg

Dagsrapport från Side/Turkiet All inclusive Economy!

Klockan är 14 och det är bara jolmiga 23 grader i skuggan, molnfritt och mor äter mest grönsaker med youghurt och bakelser, jag petar i maten på grund av värmen och dricker mest rödtjut i skuggan!

Det e fan för ofta med tre måltider!

Får försöka greja halvpension nästa år?

Är det detta som kallas I-lands problem? ;-)

• Gilla 4
Länk till inlägg