Soppslev Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Det har kommit en studie nyligen som visade att tre dagars fasta kan regenerera hela immunförsvaret. Men det tycker inte somliga om, bättre med mediciner. http://www.telegraph.co.uk/science/2016/03/12/fasting-for-three-days-can-regenerate-entire-immune-system-study/ "I think the most sensible way forward would be to synthesize this effect with drugs. I am not sure fasting is the best idea. People are better eating on a regular basis.”" Bisarrt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor H Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Det er ingen penger å tjene på at folk faster, da selger man ingen medisiner. Faste er fremdeles gratis 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Hade inte en bättre rubrik varit "mediciner är bättre än fakta" . Det är ju fakta som de är emot. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGK Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Martina Johansson förespråkar också fasta för att "starta om" systemet har jag för mig. Själv kör jag kolhydratnollning 1-2 gånger i veckan. Kanske jag kör en 3 dagars fastna någon gång framöver. Det känns svårt, middagen är ju dagens höjdpunkt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Fasta kommer alltid vara ett tabu inom vårt vinstsökande samhälle. Den genererar ingen konsumtion, inga piller som ska köpas osv. Och ingen mat som ska ätas, inga proteinbars eller vitamindrycker som ska förtäras. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Fundilerar på om man lagstiftningsvägen kan berika allt socker och mjöl med statiner och blodtryckssänkande medicin? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Fundilerar på om man lagstiftningsvägen kan berika allt socker och mjöl med statiner och blodtryckssänkande medicin? Zepp, där har du en mycket god affärsidé! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Zepp, där har du en mycket god affärsidé! Glöm inte koffeinet........ååååååååh, om man kan blanda ihop alla dessa ingredienser med kaffe eller andra koffeindrycker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Fasta är essensen av less is more, fasta är magi. Tänk på alla som fastar en månad om året, i den världen slutar man aldrig prata positivt om fasta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Fasta är essensen av less is more, fasta är magi. Tänk på alla som fastar en månad om året, i den världen slutar man aldrig prata positivt om fasta. Vilka "alla" tänker du på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Muslimer, samt andra som har stark levande tradition kring fasta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Muslimer, kristna, judar och buddister! Själv är jag ateist så det blir bara 16:8! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Förutom alla "alla" så har vi nog genom hela vår evolution haft "naturliga" fasteperioder på grund av matbrist emellanåt, man åt mycket när man hade mat, och lite eller inget när jakten och samlingen var dålig. Så fasta har nog ofta varit en naturlig del i våra liv, förutom nu, när vi har tillgång till mat, fel sorts mat, dygnet runt, alla dagar på året. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Hm, har aldrig fått någon kick av fasta, tycker bara jag blir seg och frusen. Har LCHF:at i två år nu och har inga problem att hoppa över ett par mål så det blir 24h fasta men nog är jag mer på topp om jag äter tre mål per dag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts