Popular Post Kahavia Posted April 10, 2016 Popular Post Share Posted April 10, 2016 Forskare, läkare och dietister för LCHF och för en granskning av dagens kostråd till barn med diabetes. Stöd Björn Ekengrens förslag till Uppdrag Granskning! https://matfrisk.com/2016/04/10/beprovad-erfarenhet-av-lchf-till-diabetiker/ Dessa experter måste vara fria från bindningar till industrin! Skriv till Uppdrag Granskning. 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Little Redhead Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Har nu skrivit till Uppdrag Granskning! Skickat från min iPhone med Tapatalk 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kostdemokraten Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Samma här. Förhoppningsvis leder det nånvart! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahavia Posted April 11, 2016 Author Share Posted April 11, 2016 Ann Fernholm har skrivit ett inlägg om drevet mot LCHF angående det uppdiktade typ-1-fallet för en tid sedan. Jag upplyste UG om detta via mejl enligt nedan. Jag hoppas hon inte misstycker Hej UG, Det har kommit till min kännedom att läkaren Björn Ekengren skickat en förfrågan till er om granskning av kostråden till barn med diabetes samt integriteten hos de experter som utfärdar dem. Ann Fernholm har idag skrivit ett inlägg i detta ämne som ytterligare understryker behovet av granskning och mer forskning. Jag ville att det skulle komma till er kännedom. http://ettsotareblod.se/faktakoll-fiktivt-fall-i-ekots-rapportering-om-lchf-och-barn/ Ann Fernholm är vetenskapsjournalist sedan 2001 då hon också disputerade i molekylär bioteknik vid Uppsala universitet. Hennes texter har synts i bland annat DN, SvD, San Francisco Chronicle, Fokus, Forskning och framsteg, Ny Teknik, Dagens Medicin, Läkemedelsvärlden och Kemivärlden. År 2010 blev hon utnämnd till årets vetenskapsjournalist. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts