Erik 2 Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Enligt TT via DN. http://www.dn.se/nyheter/sverige/unga-kvinnor-ater-mer-magsarsmedicin/ Enligt statistiken får kvinnor mer magsyremedel, antidepressiva läkemedel och sömnmedel än män. Däremot använder män i större utsträckning blodfettssänkande läkemedel, adhd-medel och läkemedel mot alkoholberoende än kvinnor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Lättare med piller än livsstilsförändringar... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Hela mitt liv fram till det jag började med LCHF hade jag problem med halsbränna (och annat mage/tarm). Jag var verkligen, på den tiden, en ung kvinna som var storkonsument av magmedicin. Jag gjorde alla undersökningar man kan tänka sig både vad gäller magsyra och mage/tarm men det enda de kunde rekommendera var medicin. Enligt läkarna fanns det inget annat att göra. Nu har jag inte ätit magmedicin sedan jag började med LCHF (flera år). Tänk att något så svårt kan vara så lätt. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts