Ganymedes Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Karin Bojs i DN om oss, neandertalarna och gener (min fetning): Det verkligen intressanta i Pääbo-gruppens Science-studie, är att de kan se vilket DNA från neandertalare och Denisova-människor som vi har behållit under årtusendena, och vad vi snabbt gjorde oss av med. Gener som vi har behållit – sannolikt för att de gynnade överlevnaden – påverkar bland annat immunförsvaret, förmågan att hålla uppe blodsockernivån och förmågan att bryta ner fett. http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/karin-bojs-nar-alla-hade-sex-med-varandra/ 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Tuva Posted April 13, 2016 Popular Post Share Posted April 13, 2016 Jag har ludna tår ( no joke, måste raka dem om jag ska vara läcker i sandaler haha!) och socialt en smula udda. Inte tål jag vete heller. Antar att jag är en av dem där med mer neanderthalare i släktträdet. ;-) 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Peter B Posted April 13, 2016 Popular Post Share Posted April 13, 2016 Sen tycker ju många att vi LCHF:are argumenterar som Neandertalare, så det ligger kanske någonting i detta?! ;-) 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf-S Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Jag har testat mig via 23andme.com och har 3,1 % neandertalgener, vilket innebär att jag ligger i 95:e percentilen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Hörde någonstans att neandertalarna hade mycket större hjärna än vad homo sapies har och att de drog vcirka 5000 kcal per dag. Vet inte riktigt vart jag vill komma, men en stor hjärna behöver säkert mycket fett. Lite som LCHFare. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts