D-vitaminbrist - någon som har erfarenhet?

Helene63
 Share

Recommended Posts

Hej!

Fick idag veta att jag har d-vitaminbrist. Min läkare skrev ut ampuller med d-vitamin som jag ska ta så att jag kommer upp i normala nivåer igen.

Har känt mig trött på senaste tiden. Läser på nätet att trötthet kan vara ett symptom på just d-vitaminbrist. Är det någon som har erfarenhet av d-vitaminbrist? 

Hoppas att jag blir lite piggare snart! 

Hej!

Fick idag veta att jag har d-vitaminbrist. Min läkare skrev ut ampuller med d-vitamin som jag ska ta så att jag kommer upp i normala nivåer igen.

Har känt mig trött på senaste tiden. Läser på nätet att trötthet kan vara ett symptom på just d-vitaminbrist. Är det någon som har erfarenhet av d-vitaminbrist? 

Hoppas att jag blir lite piggare snart! 

Jag har tagit tillskott nu i två, tre år utan diagnos och det har hjälpt mycket mot svår vårtrötthet. Jag har en kollega, yngre man, som har fått d-vitamin utskrivet av läkaren. Det var i januari och han känner sig tröttare, står bara och gäspar hela tiden, när han känner av jobbstress. Konstigt nog påverkar det inte mig utan jag blir "låg" typ mars, april utan d-vitamin (2000IU+K2) oberoende av yttre stressorer.

• Like 3

I alla år har solen slocknat 1/9 och jag har levt vidare i gråskalor tills i mars. För 3 år sedan började jag med 5000 IE Dvitamin per dag augusti till februari. Jag inte bara orkar leva jag t.o.m orkar starta upp nya grejor på vintern numera

• Like 4