SGK Posted April 14, 2016 Share Posted April 14, 2016 Har precis läst igenom en chatt med Fredrik Paulún på Aftonbladet om socker. Jag tycker faktiskt att han svarade riktigt bra på de allra flesta frågorna, även om jag själv tycker att man kan skippa socker helt. Speciellt glad blev jag när frågorna löd i stil med: "varför är folk så sjukt rädda för socker nu för tiden?" och han höll emot och faktiskt tryckte på att det finns diverse olika risker med att äta socker. Han höll inte med någon av dem som antydde att det var överdrivet att vara restriktiv med socker. Bra tycker jag. Ps. Ursäkta om inlägget kommer på fel ställe, eller är taggat på fel sätt. Jag är ju nybörjare på det här 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kostdemokraten Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Kommer inte åt artikeln, men jag är inte alls förvånad. Jag tror det är lite som med presidentsnomineringen i USA, där det faktum att det går bra för Sanders har tvingat Clinton i vänster-riktning. Dvs oavsett hur mycket folk protesterar mot LCHF så måste de röra sig i vår riktning, pga existerande forskningsrön som man inte kan ignorera hur som helst (dvs om man inte är livsmedelsverket och dess uppbackare, men det kommer nog alltid vara så att företag och privatpersoner förekommer statliga verk i utvecklingen). Att det är just socker som får stryka på foten är inte så konstigt, det är ju desto svårare att bortförklara att man stödjer något som andra länder redan infört åtgärder mot. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...