lindisen1977 Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Dem sista veckorna har jag faktiskt tappat bra i vikt. Det har blivit ca 1 kg i veckan. Jag har varit nöjd med det. Jag har ätit lchf i 3 månader nu. Men nu har det stått still i 2 veckor. Är det vanligt att man hamnar på sk platåer? Ska jag kicka igång kroppen på något sätt igen? Tips mottages gärna! Linda Skickat från min SM-G925F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Två veckor på samma vikt skulle inte jag kalla en platå, men när jag känner att det går trögt brukar jag öka på mängden fett i min mat så att jag hamnar på runt 90E% fett. Det brukar sätta fart på fettförbränningen. Det är tröstlöst när det står still och det enda man vill är att gå ner i vikt. Jag hoppas din viktminskning sätter fart snart igen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 En annan grej man kan göra är att testa med att plocka bort mejerier. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Att komma till en platå är vanligt. Kroppen kan behöva anpassa sej lite till sin nya vikt innan den tar nytt avstamp. Sen är ju inte vikten allt. Jag gick inte ner ett gram på 3 år men minskade 2 storlekar. viktminskningen satte igång när jag började med periodisk fasta. 20-22 timmar med kalorifri vätska 2 dagar per vecka gjorde susen för mej 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 How to Break a Weight Loss Plateau http://www.dietdoctor.com/how-to-break-weight-loss-plateau 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts