SirFinn Posted April 16, 2016 Share Posted April 16, 2016 Hej. Jag ska göra en koloskopi på måndag. Imorgon får jag bara inta flytande föda: saft, saftsoppa utan bitar, nyposoppa, mjölk, fil,läsk, juice... Är det nån som vet om jag kan dricka äggmjölk? Buljong utan bitar funkar, men det får jag inte dricka hur mycket som helst. Tack för tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 16, 2016 Share Posted April 16, 2016 När maken skulle göra det där gav jag honom buljong förstärkt med kokosolja för att han skulle hålla sej mätt. Men jag har för mej att det var flera dagar med flytande så det kanske inte är samma undersökning 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirFinn Posted April 16, 2016 Author Share Posted April 16, 2016 Ok. Ja jag ska bara ha flytande kost imorgon + måndagmorgon. Får ju bara dricka 3 glas buljong ( med kokosolja)imorgon.Men det kanske räcker. Skötetskan hade infa bra tips för att byta ut allt sötslisk som stod på listan. Lite märkligt tycker jag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted April 16, 2016 Share Posted April 16, 2016 Lägg in en fastedag helt enkelt? Drick vatten och te så mycket du vill... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirFinn Posted April 16, 2016 Author Share Posted April 16, 2016 Ja. Jo. Så kan jag också göra. ☺ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 16, 2016 Share Posted April 16, 2016 Är nog bäst med buljong och kaffe/te... Med juice och sånt blir du nog hungrigare. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirFinn Posted April 16, 2016 Author Share Posted April 16, 2016 Saft, juice etc är uteslutet. Jag är ju LCHF:are. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 17, 2016 Share Posted April 17, 2016 Nog är det väl ändå märkligt med dessa sockerbaserade råd i tid och otid. Det måste väl grunda sig på att man tror att man inte överlever utan socker ett dygn och att hjärnan lägger ner sin verksamhet. Samma sak som med Glucosdropp som ska till, vid den minsta lilla fasta vid sjukhusvistelse. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts