Jump to content

Vad beror detta på?

ATIX

Recommended Posts

Hej alla!

Jag kör lchf ibland och då ger det oftast bra resultat men sen 2005 så har jag haft svårt att komma under 90 kilo. Och när vågen visar runt denna vikt så slappnar jag oftast av. Nu senast så har jag kört lch sen 1 januari 2016 ( i år) och sen den 19 januari har det varit strikt kost! Jag vägde runt 105 kilo vid nyår och idag är jag nere på drygt 90, men jag har ett problem!

Tidigare har jag haft enormt svårt att gå under 90 - även med hård träning och ofta kan jag nog ha slappnat av när jag ligger på drygt 90 kilo.

I år har jag minskat successivt hela tiden, Jag mätte 91.9, sen 90.8 och till sist 89.5 efter mitt veckoschema. Det är fantastiska resultat på slutet och jag vet att det inte är att bara ställa om och få de bra fördelarna! Men problemet är som alltid när jag ligger runt 90 kilo... kroppen vägrar att minska! Jag har även legat runt 91.5 kilo sen "bästa" vägningen". Jag vill i någon fantasi väga 85 kilo men ibland tror jag inte ens det är möjligt!

För två veckor sen låg jag på 90.9 kilo och det var sådär men idag låg jag på 90.5 kilo. Inget jag njuter av men tyckte ändå det var ok efter förra veckan. Sen idag köpte jag alkohol för första gången på drygt tre månader. Nu innan läggdags väger jag alltså 89.9 kilo...

Vad beror detta på? Min vision är 85 kilo men inget måste då jag vet att det kommer bli svårt - då kroppen njuter runt 90 kilo! Hur kan jag ha minskat i vikt trots min konsumtion av alkohol?

Alkohol är vätskedrivande så dagen efter kan du vägs mindre pga att du tappat vatten.

Ja, det var den enda tanken jag också kunde komma på men det känns ändå konstigt att "rasa" i vikt när man intagit en och en halv flaska vin. Ändå positivt på något sätt för jag ligger ett kilo lägre i dag nämligen än igår :D Hade lite tankar om att man kanske sparat på sig lite glykogen också då jag är en hallon- och blåbärsälskare, och tänkte att även detta lager kanske förbränns när man dricker alkohol - men det är inget som är logiskt dock!