AnnKi

Från 81.2 kg till 82.4 kg på två timmar och fastande mage!?

Recommended Posts

Idag när jag vägde mig, precis när jag stigit upp ur sängen, visade vågen 81.2 kg. Två timmar senare visade den 82.4 kg och då hade jag bara druckit två glas vatten och en kopp te med 1 tsk kokosolja. Jag är inte bekymrad men intresserad av hur det kan bli en sån viktskillnad bara av att i princip ha stigit upp ur sängen....Vattnet och oljan kan väl knappast lägga på över ett kilo på två timmar?? 

Någon som möjligtvis kan upplysa mig om varför kroppen reagerar så här? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min våg visar olika beroende på var jag lägger tyngden på den. Kanske nåt sånt?

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur stora glas och koppar har du? Där borde du ju ha en del av viktskillnaden. Sedan får du ju testa vågen; gå av och på några ganger och se om det blir samma. Luta dig lite hit och dit; vissa vågar reagerar på det. Stod den på samma ställe på golvet?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske är det vågen men den jag testade den flera gånger på olika vis och den visade exakt samma siffra...kanske en kombination då av vattnet och opålitlig våg...nåja, jag går på den första vägningens utslag, känns bättre så! :-)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1 tsk kokosolja med alla dess kalorier kan nog väga ett par kilo efter metaboliseringen ?

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske är det vågen men den jag testade den flera gånger på olika vis och den visade exakt samma siffra...kanske en kombination då av vattnet och opålitlig våg...nåja, jag går på den första vägningens utslag, känns bättre så! :-)

Men du vägde dig endast en gång på första vägningen och då är det väl den vägningen som visat helt fel helt enkelt :D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är fullständigt övertygad om att det är omöjligt att gå upp mer i vikt än den vikt man intagit...möjligtvis några 10-talsgram skulle man kunna tänka sig kroppen t ex binder fukt från omgivningen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur som helst så kan vi utesluta fett/muskelvikt!

Vattenvikten varierar med mängden vatten man dricker strax innan.. och innan man kissat!

Varierar det mer än så då är det vågen!

Har själv en våg som varierar 10 kilo upp o ner, lite beroende på hur jag står på den/hur den hamnar på golvet!

En gång så var utslaget nästan min idealvikt.. så nu försöker jag febrilt hitta det läge där den ger det utslaget! :blink:

Grejen är att livremmen/byxlinningen som regel är mer tillförlitliga som hälsomått!

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

blev du fetare tyckte du? jag har hivat min vaag. jag hade en som visade BMI och grejer, och mitt skelett brukade variera 200 gram upp och ner. taenk paa att Arnold Schwarzenegger hade BMI paa oever 30. naer jag var som mest vaeltraenad (bodybuilding och boxning 15 aar sedan) och hade minst fett paa kroppen vaegde jag 12 kilo mer aen idag.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kläder väger också mer än man tror! Om man vill ha bra precision i sin vägning så bör man ha samma utstyrsel varje gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg