Popular Post EllaBella100 Posted April 22, 2016 Popular Post Share Posted April 22, 2016 Hej är en tjej på 50+ vägerpå tok för mycket nu 92 kg på 169 cm. Trivs vid 70 strecket, slutat röka gör några år sedan och sen har kilona smugit sig på. Har laddat ner lifsum (lchf) sen en vecka tillbaka och ska försöka Hålla mig till 20 kolhydrater per dag. Så följ mig gärna och jag behöver all pepp jag kan få. Start den 18/4 92 kg Idag den 22/4 88.6 13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGK Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Stort lycka till EllaBella! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Intressant att följa dej, vi hade samma utgångssiffror. Går inte lika bra för mej hittills. Tycker också att det känns bra vid 70 kg, tom vid 75 kg. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Tänk på att inte stirra er blinda på vågen utan använd måttbandet också. Jag gick inte ner ett gram på 3 år men minskade 2 storlekar. Hur väl man svarar på LCHF när det gäller viktminskning beror på hur mycket man misshandlat kroppen innan. En otrygg kropp släpper inte ett gram, för den sparar sej till nästa svältperiod som den tror kommer. Det kan ta 3 månader minst att skapa tillit så att man kan komma på speaking foot igen med sin kropp. Ge din kropp bra mat i tillräcklig mängd så att den börjar tycka livet är kul igen. Skulle inte viktmålet nås, så tänk i alla fall på vad himla bra kroppen mår när den får det den är gjord för att äta. Det kanske inte alltid syns på utsidan hur risig den är... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post stoscha Posted April 22, 2016 Popular Post Share Posted April 22, 2016 Och du, ElleBella!!! GRATTIS till att ha slutat röka. Min hjärtläkare höjde mej till skyarna och sade att det var det bästa beslut jag någonsin kunnat ta över huvud taget. (det här med kosten är ju inte lika implementerat i sjukvården... ännu) 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 EllaBella100 Varmt lycka till med både vikt och hälsa! Du har valt det sätt som ger dig bästa chansen att lyckas. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Heja Heja! Och Stocha har rätt, mät t ex midjan. Det är viktigt att minska det viscerala fettet. Muskler väger mer än fett så vågen kan vara missvisande, Lycka till! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EllaBella100 Posted April 27, 2016 Author Share Posted April 27, 2016 Ja man lär sig så länge man le... var ute och åt middag med en god efterrätt till, å där sprack det för mig. På vägen hem blev jag sugen på godis, å då var jag där igen, har ju hört om att vissa inte kan äta något socker det triggar igång. Kan bara konstatera att jag inte kan äta något söt Men nu ska jag styra upp det igen. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts