Skuggfigur

Många frågor och funderingar

Recommended Posts

Om du går på kategorier på Mys blogg finns verktygslådan där

Hej

Det är väldigt svårt att hitta in till hennes blogg kan jag säga.

Det var svårt förra gången och nu hittar jag inte in över huvud taget. Har sökt på My, sökt på My´s verktygslåda och sökt på flera andra sätt, men nej... idag går det inte alls. Kommer in på en hel massa annat, allt utom My. Lustigt va

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så istället hamnade jag på Therese Olofsson, som gått ner 130 kg, via LCHF.

Hon tog bort kh och ökade fettet för att bli mätt. 

Hon talar om att man behöver ha visst anlag/gnetiskt, inte enbart att vara svag för socker,  att överäta och att sakna matstrukturer.. för att komma upp i så stor kroppsmassa. 

Vilket påminner lite om My, som också var stor. Jag har inte samma problematik, däremot samma attityd till mat.. och nu att GÖRA UPP med sådan attityd, när man är helt blasé för vad man stoppar i sig, för nog får det kännbarakonsekvenser också utan att man hamnar i värstingkategorin fetma.

Jag mår uruselt utifrån enbart det extremt slarviga ätandet snaskandet ochöverätandet, men så har man inte generna.. men det är knappast någon tröst. 

Har man en glykemiskt obalanserad rubbad ämnesomsättning , där kroppengått i stå, så har man. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ju mer man läser på om lchf desto mer inser man att det finns varianter :/

Är ju så förbaskat svårt det här med fettet....hur får ni i er tillräckligt???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju energi% man ska använda som mått. Zepp brukar vara bra på att förklara det där, men t ex ett ägg innehåller 60 energi% med fett.

En handflata med fingrar med protein och en knytnäve med fett.. gräddsås t ex. En rejäl måltid, men man behöver inte så många.

I förmiddags åt jag en tidig lunch eftersom jag fastat inför blodprov. Äggröra på 2 ägg och 0,5 dl grädde och ett paket bacon. En rejäl måltid med mycket fett, men den kommer att hålla mej mätt och nöjd utan paltkoma och utan sug väldigt länge.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg