jiim Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Nu är jag inne på sista dagen av min tredagars ägg-fasta ikväll har jag 14 ägg kvar att äta, för att komma upp i 100 ägg på tre dagar Det har mest blivit kokta ägg och omeletter med lite olika kryddningar Tar gärna emot tips på vad jag kan laga på 14 ägg ikväll. Enda kravet är att ingredienserna är bara ägg och kryddor/örter. Har typ inga idéer Magen funkar bra och jag är pigg. Det enda negativa är att jag ä något trött på ägg för tillfället... En liten idé jag har är att göra maräng på äggvitan och ringla vispad äggula på marängerna och låta den stelna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 En liten idé jag har är att göra maräng på äggvitan och ringla vispad äggula på marängerna och låta den stelna? Tror inte att den idén skulle göra dig mindre trött på ägg . Är det inte lite dumt att äta sig "trött" på ägg som LCHFare? Det är ju så himla bra att ta till när det är brist på annat hemma och i huvudet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted April 29, 2016 Author Share Posted April 29, 2016 Tror inte att den idén skulle göra dig mindre trött på ägg . Är det inte lite dumt att äta sig "trött" på ägg som LCHFare? Det är ju så himla bra att ta till när det är brist på annat hemma och i huvudet. Sant sant fast är bara tillfälligt trött på det. Kommer alltid att älska ägg 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ema Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Du kanske kan köpa färska örter såsom basilika, persilja och oregano och sedan göra äggmuffins med olika "smaker" för att få lite mer variation? Kanske till och med dra till med olika salter som till exempel vitlökssalt och örtsalt? Annars älskar jag att steka ägg med massor av färsk persilja på. Om du tillåter smör är det också väldigt gott att göra äggröra med en rejäl klick smör. Alltså istället för vatten eller grädde/mjölk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Indisk äggröra. Äggröra med lökpulver, vitlök, cayennepeppar, spiskummin och gurkmeja. En annan smak på äggen med andra ord Ursprungsreceptet ska vara med hackad lök och tomater, men då får du skippa det den här gången 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Hm, 33 ägg om dagen är typ 2850 kcal. Kallar du det fasta undrar jag hur mycket du äter i vanliga fall? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Hm, 33 ägg om dagen är typ 2850 kcal. Kallar du det fasta undrar jag hur mycket du äter i vanliga fall? Nä, varför kallas det ägg-fasta egentligen har jag alltid undrat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted April 30, 2016 Author Share Posted April 30, 2016 Läste tyvärr alla tips för sent Du kanske kan köpa färska örter såsom basilika, persilja och oregano och sedan göra äggmuffins med olika "smaker" för att få lite mer variation?Kanske till och med dra till med olika salter som till exempel vitlökssalt och örtsalt?Annars älskar jag att steka ägg med massor av färsk persilja på. Om du tillåter smör är det också väldigt gott att göra äggröra med en rejäl klick smör. Alltså istället för vatten eller grädde/mjölk. färska örter är jag dålig på att använda Använder mycket örter men alltid torkade eftersom jag använder mycket och det går att köpa stora påsar Äggmuffins ska jag testa någon gång! Tack! Indisk äggröra. Äggröra med lökpulver, vitlök, cayennepeppar, spiskummin och gurkmeja. En annan smak på äggen med andra ord Ursprungsreceptet ska vara med hackad lök och tomater, men då får du skippa det den här gången åh det lätt supergott med den kryddningen! ska verkligen testa det Tusen tack! Hm, 33 ägg om dagen är typ 2850 kcal.Kallar du det fasta undrar jag hur mycket du äter i vanliga fall? Borde kalla det ägg-detox Jo det är väl ungefär vad jag äter i vanliga fall. Jag hade syfte att varken ligger på över- eller underskott. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 33 ägg, 2850 kcal...nja. I den där s.k. äggfastan jag last om ska man ta 1 msk smör till varje ägg oxå...det blir måååånga kcal. Tror inte jag skulle få I mig så manga ägg med den kombinationen. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted May 28, 2016 Share Posted May 28, 2016 Indisk äggröra. Äggröra med lökpulver, vitlök, cayennepeppar, spiskummin och gurkmeja. En annan smak på äggen med andra ord Ursprungsreceptet ska vara med hackad lök och tomater, men då får du skippa det den här gången Har testat och det är kanongott! Tomat har jag inte haft i men ska testa det med. Hackad spenat brukar jag slänga i också. Tack för receptet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 28, 2016 Share Posted May 28, 2016 Annars så brukar man väl såga att äta hur många ägg om dagen som helst men inte mer än 20 iomed att det då som regel blir för många kalorier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 "33 ägg om dagen är typ 2850 kcal." Och över 200g protein... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 Jag får 33 ägg till 4500-5000 kalorier. Igår åt jag 6 kokta ägg och en påse jordnötter, proppmätt hela dagen. 33 ägg känns som otroligt mycket mat... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts