Goliath Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Hej! Long time no see Har en fråga til alla er som pressar egna frukt och grönsaksjuicer. Va gör ni med resterna? Alltså fruktköttet/fibrerna? Smarta recept och tips på saker man kan göra med resterna mottages med tack! Såg tex ett exempel härinne, och det vara scones gjorda på resterna av pressade morätter och rödbetor.. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Peter B Posted May 3, 2016 Popular Post Share Posted May 3, 2016 Jag hoppas att folk härinne INTE pressar egna fruktjuicer. ;-) 14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted May 4, 2016 Share Posted May 4, 2016 Undviker frukt, äter några bär hela. När det finns blodapelsin äter jag en hel ibland. Grönsaker juicar jag inte, jag kör ofta grönsaker (med betoning på "grön") i mixern så att jag får i mig allt inte bara vattnet. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goliath Posted May 4, 2016 Author Share Posted May 4, 2016 Jag tror nog det kan vara en och annan här som gör juicer.. Givetvis med tyngd på grönsaker och bär. Eller? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGK Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Jag gör aldrig juice eller ens smoothies. Jag dricker vatten samt kaffe med kokosolja och äter mat gjord på fräscha ekologiska råvaror, med en stor andel färska ovanjordsgrönsaker. Ibland blir det bär och vispgrädde till efterrätt. Det betyder inte att jag tycker att alla andra ska göra som jag, var och en måste själv ta ställning till vad man stoppar/häller i munnen och varför. Och kanske är detta VARFÖR det viktigaste, att förstå varför man gör som man gör. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jessirene Posted May 6, 2016 Share Posted May 6, 2016 Jag har gjort smoothie på spenat med lite rabarber. Då är ju fibrerna kvar. Orsaken var att jag helt enkelt ville få i mig mycket spenat. Helt drickbart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts