FluOx Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Har fram tills idag känt att jag mår väldigt bra av LCHF, känner mig mätt och nöjd, därav mindre sug. Finns så himla mycket god mat man kan laga. Men idag har jag känt mig så himla rastlös, känns som jag fått ADHD, kan inte sitta stilla, springer mellan olika aktiviteter som en yr höna, tappar bort saker, svårt att sova och koppla av. Är van vid att slappa och ta de lugnt större delen av dagen när jag är hemma. Får nästan lite panik nu att jag inte vet va jag skall göra av all energi. Hjärnan går som på högvarv å jag vet inte hur jag ska lugna ner den. Socker har tidigare gjort mig lugn och harmonisk :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Jupp.. ett glas varm sockrad mjölk är ett gammalt husmorsknep för god sömn! Först stiger blodsocker som en raket, sen stiger insulin och trycker ner det i fotknölarna, då slocknar man som en gris. Du är inne i omställningsfasen där det finns lite olika energi att använda för hjärnan.. det brukar slita till sig inom 2-3 veckor. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 För mig tog det lite mer än 2-3v att komma ur dimman, däremot försvann huvudvärken rätt snabbt. Jag gjorde kostomläggningen pga värk och eftersom jag bantat med GI några år tidigare (där starten var strikt LC) visste jag att jag skulle må dåligt och hade bestämt mig att jag skulle ge det 4mån innan jag utvärderade om det påverkade värken. Jag har inte ångrat att jag bestämde mig innan och att jag höll ut. Så skutta runt du, kör ett extra fyspass eller nåt så kroppen slocknar även om hjärnan spinner vidare! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post FluOx Posted May 10, 2016 Author Popular Post Share Posted May 10, 2016 tack för era svar.. känner mig gladare idag och när .. kan va för att vågen visade -1,9 sen förra tisdagen :-) Känns riktigt kul de här och jag älskar maten, äntligen få unna sig massa gottiga såser som man tvingats avstå i alla år!! Men redan är mina kollegor oroliga för min hälsa, att jag ska få i mig för mycket fett.. å då har jag ändå inte ätit något uppseende veckande på jobbet, har fegat lite med fettet på jobbet men ätit desto mer hemma :-P 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts