Jump to content

Ångest och rastlöshet efter en vecka på LCHF

FluOx

Recommended Posts

Har fram tills idag känt att jag mår väldigt bra av LCHF, känner mig mätt och nöjd, därav mindre sug. Finns så himla mycket god mat man kan laga. Men idag har jag känt mig så himla rastlös, känns som jag fått ADHD, kan inte sitta stilla, springer mellan olika aktiviteter som en yr höna, tappar bort saker, svårt att sova och koppla av. Är van vid att slappa och ta de lugnt större delen av dagen när jag är hemma. Får nästan lite panik nu att jag inte vet va jag skall göra av all energi. Hjärnan går som på högvarv å jag vet inte hur jag ska lugna ner den. Socker har tidigare gjort mig lugn och harmonisk :-)

• Like 1

Jupp.. ett glas varm sockrad mjölk är ett gammalt husmorsknep för god sömn!

Först stiger blodsocker som en raket, sen stiger insulin och trycker ner det i fotknölarna, då slocknar man som en gris.

Du är inne i omställningsfasen där det finns lite olika energi att använda för hjärnan.. det brukar slita till sig inom 2-3 veckor.

• Like 5

För mig tog det lite mer än 2-3v att komma ur dimman, däremot försvann huvudvärken rätt snabbt. Jag gjorde kostomläggningen pga värk och eftersom jag bantat med GI några år tidigare (där starten var strikt LC) visste jag att jag skulle må dåligt och hade bestämt mig att jag skulle ge det 4mån innan jag utvärderade om det påverkade värken. Jag har inte ångrat att jag bestämde mig innan och att jag höll ut. Så skutta runt du, kör ett extra fyspass eller nåt så kroppen slocknar även om hjärnan spinner vidare! :)

• Like 3