Aerium Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 http://fitnessguru.se/72134-fitnessnudlar Som rubriken lyder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Shiratakinudlar heter det i affären.. mest fibrer och vatten. Köper i bland på ICA, funkar rätt bra.. smakar inget.. men rätt mycket pengar för något man skiter ut! http://en.wikipedia.org/wiki/Shirataki_noodles Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Jag köpte shiratakinudlar både som nudlar och ris förra veckan och ser med spänning mot och smaka dem nu i helgen. Tycker dock att kilopriset blir galet högt och är litet grann fundersam hur de fungerar ur mättnadssynvinkel... men om några dagar vet jag mer. Jag återkommer med ett utlåtande. Det är dock en sak som jag funderar på. Som sådan ser de genomskinliga nudlarna inte speciellt aptitliga ut. Hur ska man fixa att de får litet mer färg ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 De färgar sig när du rör ihop dem med köttfärssåsen! Himla lättlagade var de oxå.. man sköljer av dem under varmt vatten i ett durkslag! Jag brukar röra ner de i den färdiga köttfärssåsen.. o sen bara skopa upp på tallrik! Egentligen rätt onödiga.. men en variation.. som påminner lite om pasta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Jag är väldigt glad i de olika nudlarna som går att hitta. Fitnessnudlarna har jag inte sett, men jag har testat både Sjögräsnudlar (Kelp noodles.. ) och Shirataki (konjaksnudlarna). Använder dessa både i wok och till spagetti köttfärssås. Sjögräsnudlarna har större förpackning så jag föredrar dessa till mina storkok av matlådor funkar fint i frysen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Nu har jag ätit min allra första middag med Shiratakinudlar och köttfärs. Jag fräste nudlarna litet lätt på pannan för att ge dem tuggmotsånd och färg, men de förblev lika kritvita som innan. Jag blandade de med köttfärsen och inte ändrade dem färg. Men de fungerade bra. Lika bra som vilka andra nudlar som helst och fyllde buken. Nu har jag dock litet extra luft i magen av ljuden att bedöma. Det kurrar också i magen Undra om det är nudlarnas "förtjänst" ? Jag får upprepa måltiden nästa helg, när jag kommit på hur färga nudlarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Lyfter tråden litet ! Efter att ha lyckats färga nudlarna med paprikakrydda så att de ser aptitliga ut, har jag ätit dem nu varje helg i en måltid. Två gånger shirataki och idag blev det sjögräsnudlar. Det blir inga shiratakinudlar mer för min del ! Däremot troligen sjögräsnudlar. De gav mycket mer tuggmostånd och kändes även allmänt mindre sliskiga. De närmaste helgerna blir det och testa shiratakiris. Jag har två påsar i kylen och de kommer nog ätas upp ihop med fisk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Nää...Limp de där fuskgrejorna lockar mig inte alls ;-) Däremot är jag svag för CarbZones "LCHF"-bröd. Jag brukar kosta på mig 1/2 skiva varje morgon. Det är 1,5 välinvesterade kolhydrater :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Bröd är väl riktig fusk Men för att återgå till shirataki, så upplever jag det lite som fusk faktiskt... jag också. För att slippa bli hungrig, behöver jag ha nästan lika mycket annat mat till shirataki som om jag ätit utan shirataki. Alltså, då blir ju shitratakin i mitt fall lite poänglös. Bara en ökning av matkontot, utan att ge något mer egentligen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Må vara dyrt och kan lika gärna ersättas av typ Zucchinispagetti.. men det ger lite variation och ... normalitet. Vet flera som inspireras mer av mina matlådor som innehåller sånt som verkar mer enkelt att ta till sig . Själv bunkrar jag på mig Sjögräsnudlarna såfort jag ser dom för folk omkring mig köper upp "mina" LCHF varor här i stan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Sjögräsnudlarna tycker jag också fungerar bra. Jag gillar dem bättre än shiratakin. Är dock ingen gourmemänniska, så jag får laborera litet hur laga dem. Brukade säja att min enorma kropp byggdes upp på falukorv och nu när jag gått ner i vikt, har jag fakitiskt byggt ner den på ölkorv. Det beskriver litet grann om min matkultur. I gammal stil blev det litet fel med nudlarna också. Sjörgräs diton låg förpackade i 300 grams portionspaket och jag läste inte deklarationen förrän i kväll. Det kändes att det blev fullt på talriken och kändes också som streckt magskinn efter målriden. Ja... sådant är livet när mättnadssignalerna fungera dåligt. Att överäta sig på sjögräsnudlar är kanske inte många som gjort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts