ketorunner

Pepptråden inför Sthlm Maraton 4 juni

Recommended Posts

Hej!

 

I den här tråden kan vi peppa varandra inför maraton 4 juni  :D

 

Vilka ska springa Sthlm maraton 4 juni?

Hur laddar ni inför loppet? Hur äter ni dagarna före och hur tränar ni sista veckan? Hur tänker ni kring energi under själva loppet?

 

Jag har ätit ketogen kost sedan slutet av januari/början av februari och mäter blodketoner, försöker hålla mig i optimal ketos. 

 

Jag har inte bestämt mig än men jag tror att jag ska äta som vanligt dagen före och ladda med ägg och bacon till frukost före loppet. Alltså inte tillföra några kolhydrater utan lita på min fettförbränning. 

 

 

  • Gilla 5

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det några fler här än vi som springer Stockholm Marathon? :)

Jag kommer att äta LCHF som vanligt innan loppet...sen kommer jag antagligen fylla på med sportdricka efter ca 2 mil och framåt  eftersom jag springer med ganska hög puls och det lär tära på glykogenförråden om jag fattat rätt.

Sen så har väl inte träningen gått sådär fantastiskt bra...får se om jag håller fast vid målsättningen att komma in under 5 timmar. 

Själv då Keto har du någon tid du siktar på?

  • Gilla 5

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte är så många fler än vi? Skulle vara kul att höra fler erfarenheter :)

 

Jag siktar inte på någon tid då jag inte alls vet hur kroppen kommer att reagera (dock skulle det ju kännas bra att komma under 5 timmar) Har sprungit 18 km som längst. Var skadad och sprang inte på en månad  (dock med crosstrainer och spinning som alternativ träning) men har börjat springa smärtfritt sedan 3 veckor tillbaka så nu tror jag i alla fall att jag kommer att ta mig igenom  :D

 

Har du provat sportdrycken som serveras?

 

Jag kommer försöka klara mig på vatten och Resorb Sport i ett vätskebälte. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag sprang för 8 år sen... så antagligen har jag inte smakat sportdrycken...jag dricker ju inte det annars nuförtiden. Men jag tror att det ska gå bra.

Idag gjorde jag mitt längsta pass...också 18 km ...det var tyvärr rejält tungt.

Det blir säkert bra med resorb sport :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kanske springer, i så fall anmäler jag mig på plats. Äter som vanligt dagarna före, 4 ägg med salt och majonäs till marathonfrukost och sportdryck andra varvet. Lycka till!

  • Gilla 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte i år men har sprungit några gånger tidigare.

 

Sprungit många 20 km träningspass på fastande mage men utöver den längden behöver jag "sockerdricka" om ångan ska hållas uppe.

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Igår var det lite träning i Hammarbybacken med Paleo Fitness...nu blir det ett vanligt löppass...kör hårt. :)

 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läste på Runners world idag att man kan få samma effekt av att skölja runt sportdryck i munnen och sen spotta ut den som att faktiskt svälja den. Eventuellt provar jag det om det känns trögt. Idag testade jag formen lite, sprang 5 km ouppvärmd (inte så smart..) på 27:27 och det kändes bra men det är inget tempo jag kan hålla så långt, max 1 mil gissar jag. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blev 17 km i helgen...kände mig nöjd med det passet...hade lite krafter kvar ...6.15 min/km. Det börjar kännas som att man ska ta sig runt banan. :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blev 17 km i helgen...kände mig nöjd med det passet...hade lite krafter kvar ...6.15 min/km. Det börjar kännas som att man ska ta sig runt banan. :)

Vad härligt! Jag håller tummarna! Snart är det dags  :D

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja nu kan man inte göra så mycket mer än att vänta på lördagen och njuta av loppet. ;-)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det bara 24 timmar kvar typ ;-) Vi får se om målet på runt 5 timmar håller. Formen kunde vara lite bättre...men det ska bli kul!

 

Så kör hårt nu Ketorunner och glöm inte att heja om vi syns ute på banan, Lycka till :)  Jag har startnummer 15395.

Sen  förutsätter jag att övriga forumdeltagare står längs banan och hejar!!!

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur gick det Peter?  :)

 

Jag kände mig pigg och stark till ungefär 25 km sen blev det lite jobbigare, benen blev tyngre efter 30 km.

Jag kom i mål på 4 timmar och 43 min och är jättenöjd  :D  

 

Kvällen före åt jag nötfärsburgare i salladsblad, ost, avokado, några jordgubbar och en sked kokosolja. Före frukost hade jag 2.0 mmol/mol i blodketoner. Till frukost på loppdagen åt jag ägg och bacon. Under loppet drack jag vatten, resorb sport, gurglade och spottade ut sportdryck några gånger och åt 1 dextrosol vid 34 km och 1 vid 39 km. 

 

Det var häftigt att springa! 

Känns som att jag återhämtade mig bra och idag har jag träningsvärk men mår bra. Skönt att slippa trycka i sig mat hela förmiddagen och under loppet som de flesta verkar göra. Dock tror jag att jag hade kunnat öka farten mer om jag hade fått i mig mer socker under loppet. 

  • Gilla 6

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det bara 24 timmar kvar typ ;-) Vi får se om målet på runt 5 timmar håller. Formen kunde vara lite bättre...men det ska bli kul!

 

Så kör hårt nu Ketorunner och glöm inte att heja om vi syns ute på banan, Lycka till :)  Jag har startnummer 15395.

 

Sen  förutsätter jag att övriga forumdeltagare står längs banan och hejar!!!

 

Missade helt denna utkommendering! 

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Missade helt denna utkommendering!

Det var inte bra! De andra Forumisterna stod i långa rader och hurrade! ;-)

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis Keto! Superbra jobbat!! Du slog mig med 14 minuter. Jag är också helnöjd...målet var 5 timmar! Anmälde mig till nästa års mara på plats! :)

 

13315684_10154252241684100_3742151510832

 

Jag åt som vanligt innan loppet...drack vatten fram till km 18. Därefter sportdryck. Jag hade en rejäl svacka mellan 25-35 km men sen gick sista biten faktiskt ganska OK.

Grattis! Vad bra! :D

 

Jag tror att jag också ska springa nästa år. Jag fick mersmak.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.