Grefven Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 En undran? Om man har opererat bort gallblåsan hur funkar det med fett? Enl. vad jag lärt mig så är gallan till för att bryta ner eller ta hand om fettet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Galla tillverkas av levern, och lagras I gallblåsan för att ha något att ta till när den behövs (och behövs den aldrig ligger den där och bildar gallstenar...) Jag har last manga inlägg från människor som inte har några problem med lchf trots bortopererad gallblåsa. Men man brukar råda till att testa lite försiktigt innan man vet hur man reagerar. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pompe Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Jag har fått gallblåsan bortopererad. Fett fungerar utmärkt bra för mej - kolhydrater däremot ger mej gräsliga magbesvär. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stödstrumpan Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Jag har heller ingen gallblåsa, men fett är inget problem. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddur13 Posted July 17, 2016 Share Posted July 17, 2016 Galla tillverkas av levern, och lagras I gallblåsan för att ha något att ta till när den behövs (och behövs den aldrig ligger den där och bildar gallstenar...) Jag har last manga inlägg från människor som inte har några problem med lchf trots bortopererad gallblåsa. Men man brukar råda till att testa lite försiktigt innan man vet hur man reagerar. ja det funkar för en del men inte för alla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts